۲ هزار و ۵۴۲ تخت برای اقامت گردشگران نوروزی در استان مرکزی آماده است

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۱:۳۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۰۸۱۷
۲ هزار و ۵۴۲ تخت برای اقامت گردشگران نوروزی در استان مرکزی آماده است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۴۲ تخت در ۸۷۷ اتاق در اماکن اقامتی استان شامل هتل‌ها، میهمان پذیرها و اقامتگاه‌های بوم گردی برای اسکان گردشگران نوروزی آماده است.

به گزارش برنا از مرکزی ، مصطفی مرزبان  روز یک‌شنبه در اراک گفت : اماکن اقامتی استان شامل ۱۸ هتل، پنج میهمانپذیر، ۲۸ اقامتگاه بوم گردی، ۶۰ مرکز تن درستی و سلامت(آبگرم) و ۱۲ خانه مسافر است که برای پذیرایی و خدمت دهی به مسافران نوروزی آماده شده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۱۶ سوئیت نیز در مراکز اقامتی و گردشگری استان با ظرفیت مناسب آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: علاوه بر اماکن اقامتی مربوط به بخش خصوصی، به منظور اسکان مسافران نوروزی در استان از سایر ظرفیت‌ها مانند فضاهای آماده سازی شده مدارس نیز استفاده می‌شود.

مرزبان افزود: شیوع کرونا در سال‌های اخیر موجب شد تا فعالان حوزه اقامت گردشگران استان مرکزی بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت ببینند.

وی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی توسط بازرسان در ایام نوروز کنترل می‌شود و در صورت تخطی از دستورالعمل‌های بهداشتی در نوبت اول تذکر و در نوبت دوم واحد مربوطه مهر و موم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با همکاری جامعه هتلداران استان، بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی برای خدمات دهی مطلوب به گردشگران نوروزی از اوایل اسفند ماه آغاز شده و تمامی واحدها مورد بازرسی قرار گرفتند.

مرزبان افزود: بازرسی‌های مرحله دوم از اماکن اقامتی استان نیز با هدف نظارت بر رعایت نرخ‌های مصوب، نکات بهداشتی و سایر موارد ابلاغی از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

بیش از ۲ هزار مکان تاریخی گردشگری و بیش از ۱۵ موزه استان مرکزی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز