دمای هوا زیر صفر در انتظار استان مرکزی

۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۱:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۱۷۲۰
دمای هوا زیر صفر در انتظار استان مرکزی
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در برخی از مناطق این استان تا ۲۴ ساعت آتی به زیرصفر می‌رسد.

به گزارش برنا از مرکزی ، رضا مرادی روز چهارشنبه در اراک گفت : سامانه بارشی فعال در استان مرکزی تا اواخر وقت امروز (چهارشنبه) گاهی به صورت رگبار یا بارش باران و در برخی از مناطق به شکل بارش برف ادامه دارد و احتمال رعدوبرق و تگرگ و گاهی وزش باد شدید موقتی، پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی، بارش‌ها در نیمه شمالی استان مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و به دلیل هسته سرد، سامانه بارش‌ها در مناطقی از استان در برخی از ساعات بصورت برف است که می‌تواند منجر به اختلال تردد در جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در این استان، از چهارشنبه شب بتدریج عبور می‌کند و به دلیل هسته سرد سامانه و شمالی شدن جریانات، پس از عبور سامانه، دمای هوا بطور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

مرادی اظهار کرد: احتمال کاهش دمای زیر صفر از بامداد فردا (پنجشنبه) در برخی از مناطق سردسیر استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند منجر به سرمازدگی شکوفه‌های باغات شود.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی بعدی از روز شنبه هفته آتی وارد استان مرکزی می‌شود و در صورت عدم تغییر الگوی نقشه‌ها تا روز سه‌شنبه موجب بارش‌های رگباری در استان می‌شود.

۱۴۸ و هفت دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز