سوخت نیروگاه شازند ۱۰۰ درصد گازسوز شد

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۳:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۵۲۹۵۱
سوخت نیروگاه شازند ۱۰۰ درصد گازسوز شد
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سوخت نیروگاه شازند ۱۰۰ درصد گازسوز شد.

به گزارش برنا از مرکزی ، علیرضا محرابیان روز یکشنبه در اراک گفت:  نیروگاه شازند از آبان‌ماه سال گذشته و به دلیل برخی مشکلات در حوزه تامین انرژی از جمله برق و گاز، زودتر از سال ۱۴۰۰ اقدام به مازوت‌سوزی کرد و این مهم نقش موثری در افزایش آلاینده‌های شهر اراک داشت.

وی بیان کرد: تدابیر زیادی برای حذف مازوت سوزی از این واحد نیروگاهی صورت گرفت که در نهایت ۱۷ اسفندماه سال گذشته، ۲ واحد این مجموعه در اورهال قرار گرفت و سوخت مابقی از طریق گاز تامین شد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: تنها چند روز پس از قطع مازوت‌سوزی و با انجام تعمیرات و راه‌اندازی ۲ واحد خارج شده، مجدد بخشی از سوخت این نیروگاه از طریق مازوت انجام شد.

محرابیان اظهار کرد: سوخت مازوت نیروگاه شازند به طور کامل از عصر چهارم فروردین‌ماه جاری قطع و هم‌اکنون با گاز ۱۰۰ درصدی فعالیت دارد.

وی یادآور شد: نیروگاه حراراتی شازند ۴۷۵ میلیون لیتر مازوت در سال ۱۴۰۰ سوزاند و این رقم در سال گذشته به ۷۱۰ میلیون لیتر مازوت رسید که نسبت به مدت مشابه قبل، ۵۰ درصد افزایش داشت.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی افزود: این اداره‌کل وظایف قانونی و نظارتی خود را نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند از نخستین روز مصرف این سوخت انجام داد و اقدامات قانونی را از مسیرهای مختلف به مبادی مسئول اعلام کرد.

محرابیان تاکید کرد: مازوت‌سوزی اثرات مخرب زیادی بر سلامت مردم دارد و امید است تدابیر لازم برای حذف دایمی این سوخت از نیروگاه شازند اندیشیده شود.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که در سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم و از ابتدای امسال تاکنون یک روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است

 

نظر شما