انجام سه‌ هزار و ۱۱۹ عملیات توسط آتش نشانی اراک

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۴۰۹۷
انجام سه‌ هزار و ۱۱۹ عملیات توسط آتش نشانی اراک
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: این سازمان در سال گذشته، سه هزار و ۱۱۹ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات انجام داد.

به گزارش برنا از مرکزی ، آتش پاد سوم «محسن فضلی» روز چهارشنبه دراراک گفت:۲۳۴ مورد از عملیات صورت گرفته مربوط به خاموش‌سازی آتش و یک‌هزار و ۸۸۵ مورد در زمینه امداد و نجات بود.

وی بیان کرد: وقوع آتش‌سوزی سال گذشته در اراک نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش پنج درصدی را نشان داد و از مجموع یک‌هزار و ۲۳۴ مورد آتش‌سوزی رخ داده در این شهر، بیشترین موارد با ۳۲۷ حادثه مربوط به فضای سبز، باغ و مراتع بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: ۲۷۳ مورد آتش‌سوزی سال گذشته این شهر در منازل مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه‌ها و انبارها رخ داد، ۱۵۱ مورد در خودروها و وسایط نقیله به وقوع پیوست، ۵۴ مورد مربوط به سیلندرگاز، مخازن سوخت و ترانس برق بود و بقیه موارد در ضایعاتی‌ها و محوطه‌های باز رخ داد.

فضلی یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اراک در سال گذشته، یک‌هزار و ۸۸۵ مورد عملیات امداد و نجات و یک‌هزار و ۴۳۵ مورد خدمات ایمنی انجام داد.

وی گفت: زنده‌گیری و رهاسازی ۵۵۹ حیوان خطرناک و آزار دهنده، ۴۰۶ مورد امداد آسانسور، ۲۰۴ مورد سوانح خودرویی، ۹۵ مورد گیرکردن انگشتر و اعضای بدن، ۶۲ مورد نشت گاز و مایعات سوختنی از خودرو، ۲۰ مورد انفجار و سه مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، از جمله اقدامات آتش‌نشانان اراکی در عملیات‌های امداد و نجات سال گذشته بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: در مجموع، آمار حوادث و حریق سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل از آن تغییر چندانی نداشت و در عملیات‌های صورت گرفته توسط آتش‌نشانان اراکی، یک‌هزار و ۹۱۱ نفر از شهروندان نجات یافتند، ۳۳۷ نفر که بیشتر مربوط به حوادث خودرویی بود مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و ۴۹ نفر نیز فوت کردند.

فضلی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت فیزیکی و حضوری به همت واحد آموزش این سازمان برای شهروندان متقاضی و کودکان و نونهالان در مدرسه همیار آتش‌نشان، از دیگر اقدامات سال گذشته بود.

وی بیان کرد: پارسال فراخوان جذب آتش‌نشان داوطلب به صورت گسترده در سطح شهر اراک صورت گرفت که بیش از ۳۰۰ نفر علاقمند به این طرح ثبت‌نام کردند و در کلاس‌های آموزشی ویژه شرکت کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تاکید کرد: این طرح در سال جاری با هدف جذب بیشتر آتش‌نشان داوطلب، با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

فضلی افزود: ماموران آتش‌نشان این سازمان، سال گذشته یک‌هزار و ۴۶۳ بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع‌های مسکونی انجام دادند که پس از تست موارد ایمنی، تاییدیه‌های ایمنی صادر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز