ایران در امر مبارزه با مواد مخدر مورد تقدیر مجامع بین‌المللی است

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۱۳:۵۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۶۹۴۲
ایران در امر مبارزه با مواد مخدر مورد تقدیر مجامع بین‌المللی است
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تقدیر مجامع بین‌المللی در امر مبارزه با موادمخدر است.

به گزارش برنا از مرکزی،  « محمد جمالو» روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک، گفت :  جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با موادمخدر گام‌های بلندی برداشته و در سال ۱۴۰۰، رکورد کشفیات را در دنیا زد.

وی بیان کرد: در امر مبارزه با موادمخدر خون‌های زیادی در کشور تقدیم شده است که در آخرین مبارزه با اشرار و قاچاقچان در چند روز گذشته جان پنج شهید مظلوم فراجا تقدیم شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ادامه داد: بر اساس مطالعات بین‌المللی در بحث اعتیاد و موادمخدر دنیا با یک اپیدمی جهانی مانند کرونا روبرو است.

جمالو اظهار کرد: باید همه حاکمیت‌ها و مردم در کنار هم تلاش کنند تا از پس این اپیدمی برآیند و کمترین خسارت را شاهد باشند.

وی گفت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ها هیچ بخشی نباید متوقف باشد و هر دستگاه و فردی در توان خود در امر پیشگیری و مبارزه باید تلاش کند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اضافه کرد: کارنامه‌های دستگاهی در امر مبارزه با موادمخدر برای رئیس جمهور ارسال شد و استان مرکزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد تحولات زیادی است و امید است این کارنامه در پایان امسال نیز درخشان باشد.

جمالو تصریح کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر، از هر طرح ویژه‌ای که در حوزه مبارزه با موادمخدر باشد، حمایت ویژه دارد.

وی یادآور شد: در حوزه غربالگری سامانه‌ای تحت عنوان «غوام» راه‌اندازی شده است، این سامانه در گذشته بر اساس عنبیه چشم کار می‌کرد اما هم‌اکنون بر اساس عکس و چهره کار می‌کند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تاکید کرد: توجه به باورمندی در جوانان و نوجوانان امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

 

نظر شما