اسناد مالکیت ۲۴ بنای تاریخی استان مرکزی تک‌ برگی شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۲:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۷۱۰۲
اسناد مالکیت ۲۴ بنای تاریخی استان مرکزی تک‌ برگی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت ۲۴ بنای تاریخی این استان با هدف تثبیت مالکیت دولت، تعیین تکلیف و تک‌ برگی شد.

به گزارش برنا از مرکزی ، مصطفی مرزبان روز سه شنبه در اراک  گفت این بناها تعیین دقیق حدود اربعه شدند و اسناد مالکیت ۱۲ بنای تاریخی دیگر نیز در دست پیگیری است و به زودی تک‌ برگی می‌شوند.

مرزبان با اشاره به اینکه وضعیت دقیق مکان اراضی یاد شده در سال‌ها و دهه‌های گذشته نامعلوم بود افزود: این اسناد تک برگی شامل ۹ سند متعلق به شهرستان اراک، ۲ سند در شهرستان‌های فراهان و کمیجان، ۲ سند مربوط به دلیجان، یک سند متعلق به تفرش، سه سند در زرندیه، ۲ سند مربوط به خمین، یک سند در ساوه و چهار سند مالکیت بنای تاریخی، متعلق به آشتیان است که با پیگیری‌های واحد حقوقی اداره‌کل اسناد مالکیت، تک‌ برگی و بنفش شدند.

وی این اقدامات را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی، عرصه و حریم دانست و عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها باید همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی، به اسناد تک‌ برگی تبدیل شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بزرگترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی است که پیش از این، حدود اربعه آن مشخص نبود و با این اقدام امید است در آینده برای عرصه‌های دیگر مجموعه‌های ملی و جهانی موجود در شهرستان‌ها، اقدام حقوقی مناسبی انجام شود.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز