قائم مقام مدیرعامل آبفا هرمزگان خبر داد:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۱۹۸۵
تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان
قائم مقام مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: امسال بیش از 150 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان طی جلسات شورای برنامه ریزی استان و تقسیم بودجه آبفای کشور تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،احمد شاکری افزود: همچنین آبفا براساس برنامه ریزی های انجام شده، آبرسانی به 65 روستای استان را با اعتبار 136 میلیارد تومان تا پایان امسال در دستور کار دارد که اکثر این روستا ها یا فاقد شبکه آب یوده و یا فاقد منابع آبی پایدارهستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آبفا در روستاها، تامین آب شرب پایداراست، تصریح کرد: از جمله منابع آبی پایداراحداث آب شیرین کن هاست که در حال حاضر تعداد 10 سایت آب شیرین کن با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز در حال اجرا است و جمعیتی بالغ بر 74 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. 

شاکری اضافه کرد: همچنین تعداد  28 مجتمع آبرسانی روستایی در استان تعریف و طراحی شده که هم اکنون در مرحله اجراست.

قائم مقام مدیرعامل آبفا استان در ادامه اظهار داشت: تعداد 385 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 29 هزار نفر فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند که دلایل عمده آن، پراکندگی این روستاها درسطح استان وعدم وجود منابع آبی پایدارو قابل شرب در نزدیکی مناطق روستاهای مذکور است. همچنین عمده این روستاها زیر 20 خانوار بوده  و آبرسانی به آن ها در اولویت برنامه های آبفاست.  

به گفته ی شاکری؛ منابع آبی سطحی شامل سد ها نیز از دیگر منابع تامین آب شهرها و روستاها است که  در حال حاضر طرح های آبرسانی از سد جگین به شهرسردشت و روستای های مسیر و تامین آب شهر گوهران و 57 روستاهای آن از سد سُهران در حال اجراست. همچنین سد های استقلال و سرنی نیز از دیگر منابع تامین آب استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز