صورت گرفت؛

برگزاری نشست تجلیل از برترین های اصناف هرمزگان

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۸:۴۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۰۰۵۶
استاندار هرمزگان در نشست تجلیل از برترینهای اصناف استان،گفت: از جامعه بزرگ اصناف به پاس همراهی های همیشگی در فرازها و نشیبها و علی الخصوص در بحث جانبخشی به حیات اقتصادی استان با توجه به تحریمهای ظالمانه، که در تامین و توزیع و حفظ آرامش در بازار کار بزرگی انجام داده اند، تشکر و قدردانی می نمایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی اظهار داشت: 41 هزار واحد صنفی فداکار که در سه بخش تولید،خدمات، تامین و توزیع به نحوی با اقتصاد مستقیم استان در ارتباطند، نقش آنها را باید برجسته نمود، چرا که خانواده بزرگ اصناف استان ، نبض بازار بزرگ جنوب کشورند.

وی افزود: صنوف استان نه تنها با تحریم مواجه اند بلکه با مشکل دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند و آن هم ویرووس کروناست در حالی که در دیگر کشورها تنها مشکل صنوفشان، مشکل کروناست.

همتی نقش فداکاری، انقلابی و بسیجی صنوف را همچون گذشته تصویف نمودند و اظهارداشت:‌ صنوف استان همچون دوران اول انقلاب، ثابت کردند که همواره در کنار دولت و مردم هستند و در ایام سخت در تامین مایحتاج مردم نقش قابل توجهی را ایفا نمودند.

استاندار هرمزگان ضمن تشکر و تقدیر از تمام اتحادیه های صنفی و تمام بازاریان گفت: نقش شما در کنترل بازار نقش ارزنده ای است.

وی در ادامه افزود: کمکهای خوبی از طرف صنوف و بازاریان در بحث مقابله با ویرووس کرونا انجام شد که این کمکها چه نقدی و غیرنقدی و چه تعطیلی در برخی از ایام و ارائه خدمات به مردم، تمام این موارد قابل تحسین است.

همتی رعایت پروتکل بهداشتی در سطح بازار استان هرمزگان را نسبت به دیگر استانها در سطح بهتری اعلام کرد و گفت: صنوف و بازاریان می توانند در مقابله با ویرووس کرونا و برای سلامتی خود و جامعه نقش پررنگی داشته باشند.

وی از صنوف خواست نه تنها خود نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی نهایت دقت را نمایند بلکه از مشتریان نیز بخواهند در صورت ورود به مغازه از ماسک و دستکش استفاده نمایند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند که در صورت رعایت این نکات قطعا شاهد کاهش گردش ویروس خواهیم بود.

همتی در ادامه سخنان خود گفت: تعطیلی بازار راه حل نیست و این تعطیلی عواقب بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت .

وی از  اقدامات خوب استان در شناسنامه دار کردن صنوف بدون پروانه کسب تقدیر نمود و آن را کار برجسته ای دانست.

استاندار هرمزگان، افزود: در آمارهای ارائه شده، در صنوف تولیدی رشد قابل توجهی مشاهده می شود؛ وقتی رشد در تولید باشد اشتغال ایجاد می شود و به همان اندازه رفاه جامعه تغییر می کند و مثبت می شود، همه اینها به دستان شما صنوف تولیدی،  اتفاق افتاده است.

همتی در پایان سخنان خطاب به بازاریان و تجار استان گفت: انتظار ما از بخش بازار و تجار این است که علاوه براستان، بازار کشور را نیز پشتیبانی کنند چرا که توانایی این عزیزان برای ما اثبات شده است.

در ادامه رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان ضمن تبریک روز اصناف به جامعه اصناف استان گفت: خانواده بزرگ 41 هزار نفری اصناف استان به عنوان، تولید، خدمات ، تامین و توزیع نقش بسزایی در تعیین چرخه اقتصادی استان دارند.

خلیل قاسمی در نشست تجلیل از برترین های اصناف هرمزگان ضمن تقدیر از صنوف استان به پاس همراهی همیشگی آنان با دولت و مسئولین اعلام کرد: با نگاهی گذرا به عملکرد اصناف، به خوبی درک می کنیم که با نه تنها طبق برنامه ابتدایی سال گام برداشته اند بلکه فراتر از آن گامهای خود را استوار کرده اند.

وی با اشاره به تعهد اشتغال اصناف در سال گذشته اظهار داشت: تعهد اشتغال در سال 1398 تعداد سه هزار و 500 نفر بود که در پایان سال این رقم به هشت هزار و 418 نفر رسید که از تعهد ایجاد شده نیز فراتر بود.

قاسمی در مقایسه دو ماهه اشتغال واحدهای صنفی سالجاری افزود: در دو ماهه ابتدای سالجاری یکهزار و 834 نفر اشتغال جدید در صنوف ایجاد شده است که در مقایسه با سال گذشته که این رقم 978 نفر بود قریب به 88 درصد رشد را نشان می دهد که این رقم در تعداد مباشرین به تعداد 144 نفر با رشد 243 درصدی مشاهده می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام کرد:‌در سال گذشته هفت هزار و 919 پروانه کسب صادر شده است.

وی افزود: در دو ماهه نخست امسال نیز 220 پروانه کسب تولیدیٰ ٰ 972 پروانه کسب توزیعی، 218 پروانه کسب خدماتی، 265 پروانه کسب خدمات فنی صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب 98 درصد، 105 درصد، 4 درصد و 87 درصد رشد داشته است.

قاسمی یکی از اقدامات بسیار برجسته صنوف را ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب اعلام کرد و افزود: در سال گذشته پیگیریهای بسیار مناسبی برای ساماندهی این حوزه صورت گرفت که سرانجام آن کسب رتبه برتر استان از لحاظ ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب بود.

وی اعلام کرد: از دیگر اقدامات این حوزه تعیین 600 رسته جدید شغلی بود که در نشست مشترک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای در اقدامی دیگر آموزش این رسته ها را دنبال می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه به برخی اقدامات برجسته صنوف و بازاریان در مبارزه با ویرووس کرونا پرداخت و افزود: پیگیری استفاده از ظرفیت فروشگاههای اینترنتی با مشارکت صنوف ،  تولید روزانه بیش از 42 هزار ماسک در حوزه اصناف و مشاغل خانگی،  ممانعت از فعالیت صنوف پرخطر و انجام برخورد قانونی لازم با واحدهای متخلف، در اختیار گذاشتن دستکش یکبار مصرف در زمان ورود به فروشگاه های زنجیره ای، ممانعت از ورود مشتریان دارای علائم مشکوک(تب و سرفه ) به فروشگاه های زنجیره ای  را می توان از مهمترین آنها دانست.

وی از اصناف و بازاریان به پاس همراهی و همیاری و کمک علوم پزشکی استان تقدیر و تشکر نمود و افزود: در این راستا تمام اصناف شهرستانها به نوعی در این اقدام بزرگ، همکاری داشته اند. 

قاسمی در پایان سخنان خود، کمکهای نقدی اصناف به علوم پزشکی استان را 8 میلیارد ریال و کمکهای غیر نقدی را اعم از اهداء ماسک ، اهداء 500 متر پارچه مخصوص ماسک به خیریه های شهر بندرعباس، خرید و اهداء یک دستگاه تنفسی به بیمارستان شهید محمدی ، تهیه پکیج های بهداشتی شامل دستکش، مایع ضدعفونی دست و ماسک به خانواده های کم بضاعت و راه اندازی کارگاه تولید ماسک عنوان کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان نیز در ادامه از فرصتی که در اختیار صنوف و بازاریان قرار داده شده است تشکر و قدردانی نمود.

عبدالمجید جلالی در این نشست از مشکلات صنوف تولیدی پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات این صنوف که به عنوان صنوف مزاحم  تلقی می شوند و مقرر شده بود که در شهرک صنفی مستقر شوند کماکان جانمایی زمین آنها با مشکل مواجه است.

وی در این نشست به دیگر مشکلات صنوف اعم از برق، مالیات و ... پرداخت و اعلام کرد: مردم باید صنوف استان را از دستفروشان مجزا بدانند چرا که صنوف با تمام سختی هایی که از پایان سال تاکنون به دلیل شیوع ویرووس کرونا داشته اند گام به گام با دستورالعملهای تعیین شده توسط ستاد کرونا پیش رفته اند و  تمام پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند.

در پایان این مراسم که از طریق ویدئوکنفرانس با فرمانداریهای شهرستانها برگزار شده بود، از 3 واحد صنفی برتر در فروش کالای ایرانی، 3 اتحادیه برتر استان، 3 اتاق اصناف برتر استان، 3 کمیسیون نظارت استان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز