صورت گرفت؛

کلنگ طرح ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های گابریک و سدیچ زده شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۰۸:۲۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۳۴۶۱
کلنگ طرح ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های گابریک و سدیج با حضور نماینده مردم شرق استان در مجلس، معاون عمرانی استانداری هرمزگان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در شهرستان جاسک به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هوشنگ ملایی در حاشیه آیین کلنگ زنی این پروژه اظهار کرد: با توجه به سیلاب‌های رخ داده در رودخانه‌های گابریک و سدیچ و خسارت‌های شدید در سیلاب دی ماه سال گذشته با دوره بازگشت ۳۰۰ ساله، شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای ساماندهی و کنترل سیلاب این رودخانه‌ها را به عنوان اولویت در دستورکار قرار داد.

وی عنوان کرد: این طرح در فاز نخست شامل ایجاد دایک خاکى پوشش دار با حفاظت آرمورى بر روى رودخانه سدیچ در محدوده روستاى سدیچ با طول 520 متر و

ارتفاع پنج متر و احداث دایک حفاظتی بر روى رودخانه گابریک در محدوده روستاهاى کروچ، نوروزکار و حاجى آباد با طول دو هزار و ۶۰۰ متر و ارتفاع سه متر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: این پروژه با هدف حفاظت از مراکز جمعیتی، اراضی کشاورزی، جاده‌ها و زیرساخت‌ها در برابر سیلاب و در راستای کمک به افزایش توسعه، اشتغال وحفاظت از جان و مال ساکنین منطقه انجام خواهد شد.

ملایی تصریح کرد: فازهای بعدی طرح نیز شامل احداث دایک‌های حفاظتی و انجام عملیات لایروبی در محدوده رودخانه‌های سدیچ و گابریک در بازه‌هایی از روستاهای گنجک، لیره‌ای، گرندو، دمک پایین و پرکوه خواهد بود.

وی کنترل و عبور ایمن سیلاب رودخانه‌های گابریک و سدیچ و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه را از جمله اهداف این طرح دانست و افزود: جلوگیری از فرسایش خاک و تثبیت بستر رودخانه، حفاظت مناطق مسکونی روستاهای اطراف، کاهش نیاز به جابجایی مراکز جمعیتی، حفاظت از تاسیسات زیربنایی و چاه‌های آب منطقه از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: این طرح شامل لایروبی و رسوب‌برداری محدوده ایستگاه‌های هیدرومتری، ۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، هشت هزار و ۷۰۰ متر مکعب پی‌کنی، ۹۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاکریزی و هزار کیلوگرم اقدامات فولادی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز