طی پیامی صورت گرفت ؛

پیام تبریک مدیرکل تعاون هرمزگان، به مناسبت روز جهانی تعاون

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۹:۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۴۰۵۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، در پیامی روز جهانی تعاون را به تلاشگران عرصه تعاون و تولید تبریک گفت.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، در متن این پیام آمده است:

امروزه تشکیل تعاونی ها در جهان، نهضتی انسانی اخلاقی و تربیتی است که بر مبنای آن نظام اقتصادی  خاصی برای رفاه و ایجاد اشتغال در جامعه پی ریزی می شود.

اکثر کشورها از نهضت تعاون بعنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در امر توسعه بویژه توسعه اقتصادی استفاده می کنند. اگر رشد و توسعه تعاونی ها  به اندازه ای باشد که اکثریت مردم را در بر گیرد،  توزیع عادلانه ثروت و کاهش اختلافات طبقانی و فقر محقق خواهد شد.

اشاعه فرهنگ مشارکت در بین جوامع و حضور مردم در صحنه های اقتصادی و اجتماعی و مشارکت فکری و مالی آنها بهترین تضمین برای افزایش آگاهی ها، افزایش بهره وری تولید و توزیع کاهش توقعات و انتظارات کاذب، بهینه سازی تعادل بین  نیازها و امکانات است، از طریق فعالیتهای تعاونی، سطح زندگی مردم به مراتب  بهتر و سریع تر از شرایط بخش خصوص ارتقاء می یابد.

بخش تعاونی بعنوان یک نظام کارامد اقتصادی و اجتماعی می تواند برای تامین نیازهای اقشار جامعه مفید بوده و آرامش و تحرک را در آنان تقویت کند.

در کشور موضوع توجه به رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی  توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و تنها مدلی که می تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه سوق و در خیزش عظیم اقتصادی قرار دهد، مدل تعاون است.

رشد اقتصادی اشتغال مولد، یکپارچگی  اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت،  تمرکز سرمایه های کوچک در قالب  سرمایه های  کلان  از اهداف مهم تشکیل شرکتهای تعاونی در کشور است.  لذا یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی  و بهبود فضای کسب و کار،  تعاونی ها هستند.

استان هرمزگان با داشتن ظرفیتهای بالا در زمینه تولید محصولات کشاورزی، شیلاتی، گردشگری، دریایی، صنایع دستی، می تواند در ایجاد، گسترش و توسعه تعاونی ها و به دنبال آن تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی را ایفا نماید.

گرامیداشت روز جهانی تعاون را به تمامی تعاونگران، دست اندرکاران و متولیان، خانواده بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که در راه توسعه بخشی تعاون ایثار می کنند،تبریک عرض می نمایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز