گران ترین و ارزان ترین استان کشور کجاست ؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۵۲۷۳
گران ترین و ارزان ترین استان کشور کجاست ؟
بررسی نرخ تورم سالیانه استان‌ها نشان می‌دهد که هرمزگان با نرخ تورم نقطه به نقطه، ۳۱.۴ درصد گران‌ترین و آذربایجان غربی با ثبت تورم ۲۱.۵ درصد ارزان‌ترین استان‌ها در یک سال منتهی به شهریور ۹۹ بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرکز آمار جزئیات نرخ تورم استان‌های مختلف در شهریورماه ۹۹ را منتشر کرد. براساس این گزارش نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦ درصد رسید.

نرخ تورم ماهیانه کل کشور در شهریورماه نسبت به ماه قبل ۳.۶ درصد افزایش یافته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان اردبیل با ١.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٤.٤ درصد است که هرمزگان با ٣٨.٢ درصد بالاترین و آذربایجان غربی با ۲۸.۶ درصد کمترین نرخ تورم نقطه‌ای را داشتند.

خانوارهای شهری

در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٣.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش را نشان می‌­دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٨ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٤.٥ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٨.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٧.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٩ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۵.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٥ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٤.١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ یزد (٤١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٨.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٢٠.٣ درصد) است.

 

نظر شما
پرونده ویژه