در نشست مدیرعامل آبفا با نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس مطرح شد؛

بهره مندی ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستایی بندرلنگه از آب شرب پایدار

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۵۹۸۴
بهره مندی ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستایی بندرلنگه از آب شرب پایدار
مدیرعامل آبفا هرمزگان در نشستی با حضور "جباری" نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و "شیبانی" فرماندار شهرستان بندرلنگه، با تاکید بر اهمیت ایجاد منابع آبی پایدار در روستاها، از احداث پروژه آب شیرین کن حمیران شهرستان بندرلنگه با ظرفیت یکهزار و 600 متر مکعب در شبانه روز با سرمایه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،امین قصمی هدف از احداث این آب شیرین کن را تامین آب شرب مورد نیاز روستاهای حمیران ،بندر معلم ، حشم حود و برکه سفلین بیان کرد و گفت: این پروژه براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در حال حاضر آب مورد نیاز این روستاها از محل  منابع محلی و خط محرم  تامین می شود که با بهره برداری از آب شیرین کن حمیران نیاز آبی جمعیتی  برابر 6 هزار 750 نفربرطرف می شود.

قصمی گفت: همچنین در حال حاضراحداث آب شیرین کن هزار مترمکعبی مجتمع ناهنگ را نیز در این شهرستان در دست ساخت داریم که این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان  یکصد میلیارد ریال در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گفته وی؛ این آب شیرین کن قرار است نیاز آبی 4 هزار 500 نفر از مجتمع  ناهنگ را تامین کند.  

مدیرعامل آبفا استان در ادامه، با تاکید بر ضرورت مشارکت مردمی دراجرای طرح های آبرسانی ، گفت: توسعه و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب روستاها و اجرای شبکه توزیع در روستاهای فاقد لوله کشی آب شرب در این شهرستان از جمله پروژه هایی است که از طریق شوراها و خیرین منطقه در قالب مشارکت مردمی در حال اجراست.

وی افزود: همچنین پیگیری روند اجرای پروژه های نیمه تمام و بازنگری درمیزان آب تولیدی آب شیرین کن ها از دیگر اقدامات اولویت دار آبفا در شهرستان بندرلنگه است.

شایان ذکر است؛ پس از این نشست، از روند احداث آب شیرین کن های حمیران و ناهنگ بندرلنگه بازدید به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز