معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خبر داد:

اراضی مورد نظر دولتی و در مسیر سیلاب بود/ برخورد قانونی بوده است

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۱:۳۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۰۹۷۶
اراضی مورد نظر دولتی و در مسیر سیلاب بود/ برخورد قانونی بوده است
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: ملک مورد نظر در محله ۲۲ بهمن، جزو اراضی دولتی بود و در مسیر سیلاب قرار گرفته بود که طی اقدام قانونی، رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اسماعیل موحدی‌نژاد در تشریح جزئیات خودسوزی یک شهروند پس از رفع تصرف یک قطعه زمین در محدوده بلوار ثارالله، اظهار کرد: چهارشنبه گذشته(۲۸ آبان‌ماه) بر اساس اعلام مردمی به سامانه ۱۳۷ شهرداری بندرعباس، گزارشی مبنی بر تصرف اراضی مورد نظر دریافت می‌شود و به دنبال آن مجموعه مدیریت تخلفات شهرداری بندرعباس موضوع را پیگیری می‌کند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، یک قطعه زمین توسط فردی تصرف و دیوارکشی در ملک مورد نظر انجام شده بود که پس از رسیدگی‌های بعدی، مشخص شد اراضی مذکور با کاربری فضای سبز متعلق به راه و شهرسازی است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه این اراضی هنوز از سوی راه و شهرسازی به شهرداری تحویل نشده است، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی مدیریت تخلفات شهرداری بندرعباس و یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی، بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی چهار دیواری مورد نظر تخریب شده است.

موحدی‌نژاد ادامه داد: علاوه بر اینکه اقدام غیر قانونی در این مورد صورت گرفته است، نکته حائز اهمیت دیگر این است که اراضی تصرف شده مورد نظر در مسیر رودخانه و محل روانه شدن آبهای سطحی بوده و در صورت عدم رسیدگی، با اولین بارندگی مشکلات جانی و مالی قابل توجهی را رقم می‌زد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اقدام به خودسوزی فرد متصرف، گفت: شهرداری بندرعباس هزینه‌های درمان این شهروند را متقبل شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری بندرعباس از هرگونه تصرف اراضی و اقدام غیر قانونی در زمینه تصرف غیر مجاز در محدوده شهری جلوگیری می‌کند، بیان کرد: تاکید شهرداری در تخریب این ملک، حفاظت از جان شهروندان و حفظ اراضی دولتی بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در انتها نیز بیان کرد: حین تخریب این چهار دیواری، هیج شخصی در آن ساکن نبوده و به جان کسی نیز خسارتی وارد نشده است.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام دفتر تسهیلگری محله، این خانواده تحت پوشش بهزیستی و صاحب ملک مسکونی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز