رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس خبر داد:

بیمارستان شریعتی بندرعباس مرکز درمانی پایلوت کشوری در پروژه پرونده الکترونیکی

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۱:۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۳۴۰۷
بیمارستان شریعتی بندرعباس مرکز درمانی پایلوت کشوری در پروژه پرونده الکترونیکی
رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس، از آغاز پروژه پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان دکتر شریعتی بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس معلمی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پرونده الکترونیکی سلامت در این مرکز درمانی گفت: در راستای حذف پرونده کاغذی بالینی بیماران با حضور معاون درمان، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه کارگاه آموزشی پرونده الکترونیکی سلامت ویژه مدیران و کارشناسان بیمارستان شریعتی بندرعباس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی افزود: پرونده الکترونیک سلامت، درگاه یکپارچه تجمیع اطلاعات است که می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به وقایع سلامتی مردم را پیش از تولد تا بعد از مرگ تحت پوشش قرار دهد و شامل همه داده های کلیدی کلینیکی و مدیریتی مربوط به اشخاص باشد، که شامل: اطلاعات دموگرافیک، progress notes، مشکلات و تشخیص ها، داروهای مصرفی، علائم حیاتی، سابقه قبلی پزشکی، ایمن سازی، داده های آزمایشگاه و رادیولوژی می باشد.

رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس، عنوان کرد: پرونده الکترونیک سلامت پروسه دسترسی به اطلاعات از طریق اتوماسیون را ممکن می سازد و پتانسیل این را دارد که جریان کاری پزشک را ساده و موثرتر نماید .

معلمی بیان کرد: پرونده الکترونیکی سلامت دیگر فعالیتهای مرتبط به مراقبت از قبیل سیستم پشتیبان تصمیم مبتنی بر شواهد، مدیریت کیفیت و گزارش های خروجی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق اینترفیس های مختلف انجام می گیرد را پشتیبانی می کند.

وی ابراز کرد: این پروژه به منظور الکترونیک کردن بیمارستان شریعتی بندرعباس در سال 1399 توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با همکاری مدیریت آمار و فن آوری دانشگاه و بیمارستان شریعتی تهیه شده است.

رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس خاطرنشان کرد: پروژه پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان شریعتی بندرعباس در سه فاز اجرایی خواهد شد که در فاز نخست الکترونیک کردن فرم های بیمارستانی از قبیل خلاصه پرونده، شرح عمل و شرح حال می باشد که در حال اجرا است.

معلمی اضافه کرد: الکترونیک کردن سایر فرآیندهای بیمارستانی با استفاده از قابلیت های Form Generator بعنوان گام دوم و پرونده الکترونیک بیمار (EMR) بعنوان مرحله نهایی این پروژه می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز