با حضور استاندار هرمزگان صورت پذیرفت؛

بهره برداری از ۸۶ میلیارد ریال پروژه آبرسانی در شهرستان خمیر

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۱:۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۱۳۴۹
بهره برداری از ۸۶ میلیارد ریال پروژه آبرسانی در شهرستان خمیر
در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان پروژه های آبرسانی شهرستان خمیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در مراسم بهره برداری از این پروژه ها که در بندرپل برگزار شد، افزود: شرکت آبفا با هدف تامین آب مورد نیاز مشترکان اقدام به طرح توسعه و بازسازی خط انتقال و شبکه های توزیع آب کرده است.

به گفته امین قصمی، همزمان با دهه فجر و به منظور بهره مندی مردم بندرپل دو کیلومتر خط انتقال و دو کیلومتر توسعه شبکه سایت گمرک و مرزبانی این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی  ادامه داد، در این روز همچنین ۹ کیلومتر توسعه شبکه آب روستاهای درگور، آرابی، آل درویش، کسه و گوین به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، افزود: در این راستا یک باب ایستگاه پمپاژ اصلاح و بازسازی و یک هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال در روستای درگور اجرا شد.

قصمی همچنین از بهره برداری طرح آبرسانی به شهرک خاتم رویدر در این روز خبر داد و گفت: با هدف تامین آب مشترکان این شهرک ۵۰۰ متر خط انتقال و چهار کیلومتر شبکه توزیع اجرا شد.

مدیرعامل آبفا اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را ۸۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

قصمی در این مراسم به وضعیت آب شهرستان خمیر اشاره کرد و گفت: شهرستان خمیر یکی از مناطق پرچالش در حوزه آب بود که با اجرای طرح های متعدد وضعیت آبی آن به ثبات نسبی رسیده که با اجرای طرح های در دستور کار شرایط مطلوب تری برای مشترکان ایجاد خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، بخش اعظم آب این شهرستان از محل آب شیرین کن ها تامین می شود که یکی از با کیفیت ترین آب های توزیعی در استان هرمزگان است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل طرح های توسعه ای علاوه بر روستاهای بخش مرکزی، شهر و روستاهای بخش رویدر نیز از ظرفیت آب شیرین کن نیز بهره مند شوند.

قصمی افزود: شهرستان خمیر هم اکنون به سه منبع پایدار آب وصل و مسئله آب این شهرستان تا ۵۰ سال آینده حل شده است.

نظر شما