مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد:

تحلیل و ریشه یابی ۳۱ سانحه دریایی حادث شده درآبهای هرمزگان

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۷۷۴
تحلیل و ریشه یابی ۳۱ سانحه دریایی حادث شده درآبهای هرمزگان
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سال گذشته ۳۱ مورد سانحه در حوزه دریایی استان حادث شد که مطالعات دقیقی پیرامون بررسی و تحلیل این سوانح به منظور استخراج دلایل بروز آن و همچنین برگزاری وبینارهای آموختنی در راستای کاهش سوانح مشابه برای جامعه هدف در دستور کار قرارگرفته است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "علی رضا محمدی کرجی ران " با بیان اینکه بررسی دقیق و بموقع سوانح می تواند به شناخت علل و ریشه ها ی بروز سوانح دریایی اعم از عوامل انسانی، سخت افزاری، نرم افزاری و محیطی منجر شود اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۳۱ مورد سانحه در حوزه دریایی استان به ثبت رسید که ۱۸ مورد آن مربوط به موتور لنج های باری و صیادی، ۶ مورد مربوط به کشتی ها، ۳ مورد لندینگ کرافت ، ۲ مورد یدک کش و بارج و ۲ مورد دیگر هم مربوط به قایق و شناورهای مسافری بوده است .

 

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بررسی و تحلیل نهایی سوانح دریایی سال گذشته بیان داشت: تحلیل ها نشان می دهد آتش سوزی و آبگرفتگی بیش از نیمی ازسوانح دریایی استان را به خود اختصاص داده است .

 

وی استفاده از پمپ کف کش بنزینی، ضعف ساختاری شناورهای سنتی با طول عمر بالا، عدم تعمیر و نگهداری به موقع، مهار نامناسب محموله، بارچینی غیر اصولی، عدم رعایت معیارهای تعادل، عدم رعایت اصول ایمنی دریانوردی از جانب دریانوردان و همچنین اقدام به دریانوردی در شرایط نامساعد جوی برای شناورهای نیمه سبک را مهمترین علل و عوامل بروز سوانح برای شناورهای متردد در استان برشمرد .

 

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: کمیته بررسی سوانح این اداره کل با مطالعه دقیق بر ۳۱ سانحه بوقوع پیوسته در سال گذشته همواره تلاش نموده با ریشه یابی حوادث و بازنگری ساختارها و انجام اقدامات اصلاحی موثر، راه گشای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، ایمنی جان انسانها، ایمنی و حفاظت از تاسیسات و محیط زیست دریایی شوند .

 

به گفته محمدی کرجی ران با رویکرد کاهش بروز سوانح دریایی در استان و افزایش دانش دریانوردان، درسال جاری هم مشابه سال گذشته، نکات کاربردی و درسهای آموختنی از سوانح بوقوع پیوسته احصاء وگردآوری شده و برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه هدف در قالب وبینار آموزشی سوانح دریایی در دستور کار معاونت دریایی این اداره کل قرارگرفته است 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز