مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان خبرداد:

فراگیری مهارت های شغلی در فاز سوم طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۳۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۰۵۷۰
فراگیری مهارت های شغلی در فاز سوم طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: طرح توان افزایی و ارتقاء تاب‌آوری زنان در محلات با ریسک بالای اعتیاد در شهرستان های بندرعباس و رودان به صورت پایلوت اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مریم یگانه، اظهار داشت: طرح توان افزایی ارتقا تاب‌آوری زنان در محلات با ریسک بالای اعتیاد در ۱۳ استان از جمله استان هرمزگان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح در دو شهرستان بندرعباس و رودان اجرایی می شود، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا که موجب کاهش آستانه تحمل و تاب‌آوری افراد شده، در این طرح برای ارتقای تاب‌آوری زنان برای مقابله با فشارهای زندگی و دوری از اعتیاد برنامه‌ریزی‌شده است.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان، اجرای طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری را به عنوان یک مکانیسم برای شناخت ظرفیت ها و توانایی افراد و مقاوم سازی آنان در مقابل آسیب ها، مهم ارزیابی کرد و گفت: این طرح می تواند ظرفیت های افراد در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... را شناسایی و تقویت کند.

 

 

یگانه ادامه داد: با اجرای این طرح و افزایش تاب آوری فرد، امکان اینکه اعضای خانواده برای فرار از مشکلات به سمت اعتیاد بروند، تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

 

وی تاکید کرد: مددکاران و مربیان در حین اجرای این طرح فقط زنان معتاد را مخاطب قرار ندهند و علاوه بر توجه و کمک به درمان اعتیاد زنان، دیگر آسیب‌های موجود در خانواده را هم مورد رصد قرار دهند و تلاش کنند این مشکلات را رفع کنند.

 

 یگانه افزود: مباحث آسیب های اجتماعی مانند زنجیر به هم متصل هستند و هر کدام علت و معلول دیگر آسیب ها عمل می کنند که ضروری است در کنار رصد موضوع اعتیاد به عوامل دیگر نیز توجه شود.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان، با اشاره به نحوه اجرای این طرح، گفت: با توجه به اینکه محتوای طرح یکسان و از پیش تعیین شده است، مربیان باید با توجه به شرایط خاص هر محله و رده سنی، محتواها را بومی سازی کنند تا نتایج مورد نظر طرح محقق شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از علل مهم اعتیاد، وجود مشکلات اقتصادی و عدم مهارت شغلی است، این امکان وجود دارد که در فاز سوم طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ، متقاضیان بتوانند مهارت های شغلی را فرا بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز