مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی هرمزگان:

پنج چاه کمک کانال شهرستان رودان تعمیر و تجهیز شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۰۸:۰۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۵۹۳۵
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی هرمزگان گفت : برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از کم آبی در میان کشاورزان و باغداران شهرستان رودان ، پنج چاه کمک کانال این شهرستان با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال تعمیر و تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مهندس رضا ترکمندی اظهار کرد : برخی از کشاورزان شهرستان رودان در گذشته آب مورد نیاز خود برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی را به وسیله کانال‌های مختلفی از طریق رودخانه «آبنما» تامین می‌کردند.

وی ادادمه داد : پس از بروز خشکسالی‌ متعدد ، میزان دبی آب رودخانه «آبنما» با افت فاحشی روبرو شد و قادر به تامین نیاز آبی کشاورزان و باغداران منطقه نبود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت : شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در دهه 80 ، برای جلوگیری از خشک شدن باغات مردم و بروز خسارت‌های گسترده ، اقدام به راه‌اندازی چاه‌های مختلفی در امتداد کانال‌های آبیاری برای تامین کمبود آب مورد نیاز کشاورزان و مقابله با خشکسالی آن دهه کرد.

ترکمندی ادامه داد : خشکسالی‌های سالیان اخیر باعث وابستگی هرچه بیشتر کشاورزان و باغداران به این چاه‌های کمک کانال شد.

وی با اشاره به استهلاک و خرابی‌های مکرر تجهیزات این چاه‌ها ، مطرح کرد : شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای اینکه خللی در تامین آب کشاورزان و باغداران محترم وارد نشود ، با وجود محدودیت‌های مالی با تمام توان و با قید فوریت اقدام به تعمیر و تجهیز این چا‌ه‌ها کرد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد : به واسطه اهمیت این موضوع و دستور مدیریت عامل محترم شرکت آب مطقه‌ای ، تجهیز و تعمیر پنج چاه کمک کانال شهرستان رودان به اتمام رسید.

ترکمندی با اشاره به هزینه بیش از 35 میلیارد ریالی این اقدام ، افزود : 2 چاه کمک کانال در سال 1399 و سه چاه دیگر در سال 1400 تعمیر و تجهیز شدند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی آب منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد : 3 قطب‌آباد ، 3 کمیز ، 5 دهبارز ، و 2 و 4 خراجی از جمله پنج چاهی هستند که تا کنون تجهیز شدند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جلب مشارکت و همکاری کشاورزان در مدیریت منابع آبی ، تشریح کرد : پس از برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان کشاورزان و دستگاه‌های متولی ، مقرر شد نگهداری ، حفاظت و بهره‌برداری از چاه‌ها توسط نمایندگان کشاورزان صورت گیرد تا گامی دیگر در راستای مدیریت مشارکتی منابع آب در استان هرمزگان برداشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز