آخرین و جدیدترین آمار کرونایی کیش تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۴:۲۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۲۰۴۸۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی کیش تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با فوت یک مرد ۴۲ ساله شمار جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره به ۴۴ نفر رسید.

به گزارش برنا؛ محمدرضا رضانیا روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: این مرد ۴۰ ساله از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره بود که با علائم تب، لرز، تنگی تنفس و دارای بیماری زمینه ای دیابت ،کبد چرب و چاقی در بیمارستان بستری شده بود.

وی افزود: این ویروس مُسری‌ترین ویروس چند سال اخیر است و به همین دلیل به سرعت می‌تواند از فرد مبتلا به اطرافیان و خانواده منتقل می شود به همین دلیل بیشتر قربانیان به علت ارتباط با اضای بیمار خانواده به این بیماری گرفتار شده است.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اعلام اینکه اگر ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود فاجعه‌ای در راه است یادآور شد: عادی‌انگاری کاذب بین برخی مردم کاملا مشهود است و برگزاری  دورهمی‌های خانوادگی، سفرهای تابستانی و بدتر از همه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه در کل کشور سبب انفجار بیماری کووید ‌شده است.

 رضانیا اضافه کرد: موج پنجم این ویروس  با قدرت هر چه تمام‌تر در کشور در حال چرخش است و موج جهش یافته نه فقط رنگ شهرهای ایران را یکی پس از دیگری‌ قرمز کرد بلکه سیستم بهداشتی درمانی با خسته و فرسوده کرده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ شنبه ۲۲ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۴۷۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۵۴ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۵۴  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۱۳ تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز