صید پشه زنده آئدس موجب نگرانی شده است

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۲:۴۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۸۴۱۶
صید پشه زنده آئدس موجب نگرانی شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نوزدهمین وبیناربا رسانه های استانی و کشوری از آغاز شیوع کرونا در کشور‌ گفت : دانش آموز بستری کرونایی نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، دکترحسین فرشیدی با بیان اینکه خانواده ها نگران دانش آموزان نباشند، افزود : در مدارس پروتکل های بهداشتی اعم از رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک سختگیرانه انجام می شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه 97 درصد جمعیت آموزگاران و 80 درصد از دانش آموزان واکسینه شده اند، عنوان کرد : چند درصد باقیمانده  از جمعیت آموزگاران که واکسینه نشده اند بدلیل بیماری خاص یا باردار بودن است.

وی در  پنجمین نشست در سال ۱۴۰۰ با رسانه ها، مطرح کرد : در برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ محدودیتی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این موضوع که در دوز سوم واکسن کووید 19 هیچ کمبودی نداریم، تصریح کرد : افراد بالای 60 سال برای دوز سوم اقدام کنند.

فرشیدی با اشاره به اینکه در سال 98، تخم پشه آئدس در بندرلنگه مشاهده و کنترل شد،  خاطر نشان کرد : در بندرعباس بیماری که از طریق پشه آئدس گزیده شده باشد نداریم.

وی با بیان اینکه برای سالها بیماری کرونا وجود دارد و استفاده از ماسک ادامه دارد، اضافه کرد : متاسفانه در سال ۱۴۰۰ یک مورد فوتی به علت آنفلوانزا اتفاق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه صید پشه زنده آئدس موجب نگرانی شده است و شهروندان  موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند، ادامه داد :در پاکستان و عمان هم بیمار و هم ناقل بیماری ناشی از پشه آئدس وجود دارد. پس باید دقت داشته باشیم که امکان سرایت در کشور وجود دارد.

فرشیدی با اعلام اینکه  که در حال حاضر پشه های صید شده حامل ویروس نیستند ولی این از نگرانی ما کم نخواهد کرد، افزود :بیماری منتقله از پشه آئدس جدید نیست و آثار و عوارض آن سالهاست که شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه حساسیت ما بخاطر این است که باید وجود و یا عدم وجود ویروس در کشور رسمیت پیدا کند، گفت : متاسفانه وجود این ویروس بسیاری از فعالیتها را تحت الشعاع قرار می دهد و وجود این بیماری قطعا در تصمیم شرکتهایی که علاقه دارند در کشورمان سرمایه گذاری کنند تاثیر دارد و همچنین هزینه هایی را برای مردم تحمیل می کند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیمارستان جنرال  ۲۶۰ تختخوابی نفت خلیج فارس در حال احداث هست اما تا ۳ سال آینده نمیتوان توقع داشت به بهره برداری برسد، تصریح کرد:  با رایزنی هایی که با  مدیر عامل نفت ستاره خلیج فارس شده، تلاش ما بر این است بخشهایی از آن تا پایان امسال وارد چرخه خدمت شود تا بار بیمارستان شهید محمدی کمتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سویه جدید آمیکرون در ۲۰ کشور مشاهده شده است، یادآور شد : شدت سرایت این ویروس هنوز سنجیده نشده ولی به احتمال زیاد از سویه دلتا بیشتر است.

فرشیدی درخواست کرد : سه اصل مهم تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ها همچنان باید رعایت شود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام

نظر شما