تشکیل پرونده قضایی برای ۳۲ سرکرده باند قاچاق سوخت در میناب

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۰:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۰۲۶۲
تشکیل پرونده قضایی برای ۳۲ سرکرده باند قاچاق سوخت در میناب
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف ۵ فروند شناور و ۱۲۸ دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان سوخت در شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مجتبی قهرمانی با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب، یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این قرارگاه را برقراری امنیت در جاده ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان و حفاظت از سلامت و جان مردم در مقابل تردد بی ضابطه خودروهای قاچاقچیان سوخت عنوان نمود و بیان داشت: متأسفانه طی ماه های اخیر، بروز حوادث دلخراش جاده ای در محورهای مواصلاتی شرق استان به ویژه شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی که متأسفانه به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد، اعتراضات و نگرانی هایی را برای مردم منطقه ایجاد کرد و همین موضوع، سبب شد مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و مطالبه ای عمومی از دستگاه‌های متولی مطرح گردد.

قهرمانی در ادامه با تأکید بر اینکه دادگستری استان هرمزگان در راستای وظایف ذاتی خود برای حفاظت از امنیت عمومی و صیانت از منابع ملی، اجازه هیچگونه فعالیت سودجویانه توسط قاچاقچیان سوخت را نخواهند داد، به تشریح بخشی از دستاوردهای قرارگاه عملیاتی مقابله و پیشگیری از قاچاق سوخت در شهرستان میناب پرداخت.

وی در این خصوص اظهارداشت: با توجه به مأموریت های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت شهرستان میناب و در نتیجه اشراف اطلاعاتی ضابطان امنیتی و اطلاعاتی، ۳۲ نفر از سرباندها و سرشبکه های قاچاق سوخت در این شهرستان شناسایی شده اند و ضمن تشکیل پرونده قضایی برای آنها، این موضوع در حال رسیدگی در مراجع ذی صلاح می باشد.

قهرمانی همچنین خاطر نشان کرد: این متهمین علاوه بر قاچاق سازمان یافته سوخت به اتهام پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی هم تحت تعقیب می باشند.

وی در ادامه، بیان داشت: در نتیجه عملیات ضربتی مأموران طی روزهای اخیر، ۵ فروند شناور و ۱۲۸ دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان سوخت در شهرستان میناب توقیف شده است.

قهرمانی از کشف و ضبط ۲۳۵ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق نیز خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه ۱۰۲ نفر از قاچاقچیان توسط نیروهای دریایی و انتظامی شهرستان میناب دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین، کشف ۲ هزار و یکصد و پنجاه متر لوله انتقال سوخت قاچاق و توقیف ۴ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳۵ عدد مشک مخصوص حمل سوخت را از دیگر دستاوردهای قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب عنوان نمود.

انتهای پیام

نظر شما