۶ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۱۱:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۴۰۵۸
۶ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه ۶ شهرستان استان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی هستند گفت: در حوزه آمبولانس مجهز در سطح استان کمبود داریم و از صنایع مستقر در هرمزگان انتظار داریم در این حوزه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: در فضای مجازی اطلاع‌رسانی درست و صحیح ارزشمند است و بر همین مبنا اصحاب رسانه نقش مهمی در این مورد دارند.

فرشیدی افزود: در طی یکی دو ماه اخیر آمار کرونا در سطح جهان در حال کاهش چشمگیری بود و آمار فوتی‌های جهان به زیر 5 هزار نفر رسید اما در هفته‌های اخیر مجدد متاسفانه آمار فوتی‌ها بالا رفته و امیکرون شیوع بالایی دارد.

وی گفت: باید از مردم کشور تشکر کنیم چرا که علی رغم اینکه کرونا مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد اما همکاری آنها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون در رده‌های بالای جهان قرار داریم و 96 درصد جمعیت کشور دوز دوم را تزریق کرده‌اند اما هنوز میزان قابل توجهی از دوز سوم تزریق نشده است.

فرشیدی تصریح کرد: در حال حاضر 33 درصد مردم استان دوز سوم را تزریق کرده‌اند و اگر بتوانیم استقبالی که از دوز اول و دوم را تجربه کردیم از دوز سوم داشته باشیم به ایمنی بهتری می‌رسیم. 

وی ادامه داد: در پیک قبلی شرایط خوبی سپری نکردیم و در مدت 4 ماه این پیک مهار و مدیریت و شرایط آبی بر استان حاکم شد، مردم با رعایت سه اصل استفاده از ماسک و گاهی اوقات حتی استفاده از 2 ماسک، تزریق واکسن و کاهش حضور در تجمعات می‌توانیم در این پیک جدید نیز بیماری را کنترل کرده و به شرایط مطلوب برسیم.

فرشیدی گفت: انتظار داریم جلسات و تجمعات حداقل تا یک ماه آینده انجام نشود تا بتوانیم از سرایت این سویه امیکرون جلوگیری کنیم، این سویه سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و با حضور در تجمعات امکان شیوع این بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه 6 شهرستان استان هرمزگان از جمله بندرعباس، پارسیان، میناب، بستک، بندرلنگه و جاسک در حال حاضر در وضعیت قرمز هستند و چند شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند که نشان می‌دهد اوضاع فعلی استان بحرانی است.

فرشیدی گفت: ما در 6 ماه گذشته اگر وارد پیک می‌شدیم بازار را تعطیل می‌کردیم اما در حال حاضر میزان واکسیناسیون در بازار استان به 99 درصد رسیده و تنها استفاده از ماسک برای حضور در غرفه‌های فروشگاهی و مغازه‌ها الزامی است.

وی در ادامه به آخرین وضعیت بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حال حاضر در حوزه تخت بیمارستانی جزو چند استان کم برخوردار هستیم اما با افتتاح بیمارستان 531 تختخوابی و 162 تختخوابی میناب می‌توانیم شرایط بهتری پیدا کنیم. 

فرشیدی گفت: بیمارستان 531 تختخوابی به دلیل مشکلات مالی در سال 99 مواجه شد و در این زمینه عقب ماندگی در اجرای پروژه داشتیم در سفر اخیر رئیس جمهور به استان یکی از پروژه‌های مورد تاکید ایشان تکمیل همین پروژه بود و قرار شد سازمان برنامه و بودجه نیز اعتباری برای تکمیل و جبران عقب ماندگی در اجرای طرح به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: سال 99 صنایع پای کار آمدند به حوزه درمانی استان کمک‌هایی داشتند، کل اعتباری که صنایع به ما کمک کردند چه به صورت نقدی و چه وسایل درمانی 24 میلیارد تومان بود و دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز 350 میلیارد تومان برای کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص دادند. 

وی با بیان اینکه سال 1400 ما در بحث کووید کمک قابل توجهی از صنایع دریافت نکردیم گفت: با توجه به اینکه ممکن است امیکرون ما را درگیر کند انتظار داریم خیران و صنایع پای کار بیایند و به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز