تقاطع غیرهمسطح قدس افتتاح شد

۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۱۲:۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۵۰۸۰
تقاطع غیرهمسطح قدس افتتاح شد
شهردار بندرعباس در آئین گشایش تقاطع غیرهمسطح قدس با حضور استاندار هرمزگان، فرماندار، سردار سالاری، مدیر کل راه و شهرسازی، حیدری رئیس پلیس راهور شهرستان بندرعباس ،معاونین شهردار و شهرداران مناطق، با بیان اینکه شعار و عمل ما خدمت بی منت به شهروندان است، گفت : سعی ، تلاش و کوشش همواره برای توسعه شهر ها اثر بخش بوده و همت و تخصص مجموعه عمرانی شهرداری بندرعباس قطعا در پیشبرد امر توسعه بیشترین سهم را داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ،مهدی نوبانی افزود : شهر های امروزی با قواعد و تفکرات مدرن مدیریت می شوند و همراه با مدرنیته هویت خود را حفظ و احیا می کنند.

 نوبانی با اشاره به اینکه شهر بی هویت مصادف است با تضعیف هویت فرهنگی و ساختاری ، ادامه داد: بر همین اساس باید دقت بیشتری در هویت سازی بصری اقلیم جنوب شود و محیط شهری باید به پیشینه تاریخ و معماری گذشته و ریشه ای خود رجوع کند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از این حوزه با توجه به معماری ایرانی و اسلامی حل خواهد شد ، عنوان کرد: 

استفاده از تقاطع‌های غیر همسطح یکی از راهکارهای مؤثر برای روانی عبور و مرور است و از مباحث مورد توجه در مدیریت شهری، مهندسی ترافیک، مهندسی راه و ترابری و مهندسی عمران است .

نوبانی تصریح کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح قدس که در جهت کاهش ترافیک شهری و بهبود مسائل زیست محیطی صورت گرفته قطعا باعث تسهیل عبور و مرور و تردد شهروندان بندرعباسی خواهد شد.

 وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در گذشته این مکان میدان بوده افزایش تردد اتومبیل و جمعیت در شهر باعث شد ،تقاطع غیر همسطح قدس با کارشناسی های به عمل آمده و حجم ترافیک در سال ٩٧ استارت زده شود و امروز شاهدیم که این پروژه در شهر بندرعباس به بهره برداری رسیده است .

نوبانی مطرح کرد : شهرهای آینده و حتی بسیاری از شهرهای مدرن دنیا، امروزه از مدل ۲ طبقه ای بودن در خیابان ها استفاده می کنند و به خاطر جوابگو نبودن خیابانها مسیر ها را با ایجاد اختلاف سطح به ۲ طبقه تقسیم می کنند.

وی تصریح کرد: پروژه قدس از پروژه های نیمه تمام ما بوده و اطلاعات و مشخصات دقیق تقاطع غیر همسطح قدس ٢دستگاه پل بتنی از نوع دال مجوف –هر دستگاه پل ٧دهانه ،شامل ٥دهانه ٣٠متری و ٢دهانه ٢٥متری،طول کل هر پل ٣٦٠ متر به عرض ٨/٣٠ متر – شامل عرشه به طول ٢٠٠ متر و ٢ رمپ به طول هر کدام ٨٠متر،حجم خاکبرداری ١٥٥٠٠متر مکعب، حجم خاکریزی ٤٦٠٠متر مکعب،حجم بتن ریزی ١١٢٠٠متر مکعب،حجم روسازی رمپ ها ١٦٠٠متر مکعب، وزن آرماتور بندی ١٣٩٠تن،تعداد فونداسیون اجرا شده ١٦عدد،تعداد فشمع اجرا شده ٦٤عدد، تعداد ستونها اجرا شده ١٢عدد،تعداد کوله های اجرا شده ٤عدد،طول دیوار بتنی اجرا شده ٢٦٨متر،طول نصب هند ریل ١٤٥٠متر،تعداد پایه روشنایی هر پل ١٢عدد چراغ دو طرفه،مساحت آسفالت هر دستگاه پل ٢٥٠٠ متر مربع 

به ضخامت ١٠سانتی متر، اجرای اینترلاک در محوطه سازی زیر پل و پیاده روهای روی پل ٢٤٠٠متر مربع 

اجرای جدول گذاری زیر پل و پیاده رو های روی پل ١٩٠٠متر طول است .

جمیله دبیری نیا

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز