بازنگری در دستورالعمل برخورد با خودروهای شیشه دودی با غلظت بالا

۱۴۰۱/۰۱/۱۱ - ۱۰:۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۳۸۶۶
بازنگری در دستورالعمل برخورد با خودروهای شیشه دودی با غلظت بالا
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای بازنگری در دستورالعمل برخورد با خودروهای شیشه دودی با غلظت بالا خبر داد و گفت: معیار مجاز بودن شیشه دودی به نحوی است که راننده و سرنشین از فاصله سه متری قابل رویت برای مامور راهنمایی و رانندگی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، سردارغلامرضا جعفری با اشاره به بازنگری در دستورالعمل برخورد با خودروهای در حال تردد سطح استان که مبادرت به استفاده از شیشه دودی با غلظت دودی بالا می کنند ، بیان داشت: در پی داشتن اثرات سوء امنیتی و ناهنجاری های اخلاقی و کاهش دید راننده و افزایش تصادفات از این دست ، معیار مجاز بودن شیشه دودی به نحوی است که راننده و سرنشین از فاصله سه متری قابل رؤیت برای مأمور راهنمایی و رانندگی باشد. 

وی افزود: در صورتی که برای مامور راهور جعفری خودرو قابل تشخیص نباشد برابر قانون راننده خاطی متخلف و قبض جریمه برای وی صادر می گردد.

وی اظهار داشت: در صورتی که مالک به دلیل بیماری خاص و بنا به تشخیص پزشک معتمد نیاز به استفاده از شیشه دودی با غلظت بالا جهت تردد در سطح استان داشته باشد ، می بایست در کمیسیونی با مسئولیت رئیس پلیس راهور استان و سه نفر کارشناس عالی تصادفات و پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا در این راستا مجوز استفاده از شیشه دودی صادر گردد .

 جعفری اذعان کرد: همچنین در صورتی که مالک به دلیل بیماری خاص قصد عزیمت به خارج از استان را دارد می بایست مدارک خودرو برای پلیس راهور ناجا ارسال تا از آن طریق اقدامات لازم صورت پذیرد. 

وی با تأکید بر اینکه مراکز تعویض پلاک از ارائه هرگونه خدمات به مالکان خودرویی که مبادرت به استفاده از شیشه دودی با غلظت بالا را دارند معذورهستند، خاطرنشان کرد: مالکین وسایل نقلیه مجاز به نصب پرده یا کرکره و یا هر چیز دیگر که مانع دید در عقب وسیله نقلیه شود، نمی باشند.

جعفری در پایان تصریح کرد:با توجه به امنیتی بودن خودروهای حمل پول، فقط در قسمتی که محل حمل گاوصندوق می باشند مجاز به استفاده از شیشه دودی با غلظت بالا هستند و در قسمت راننده و سرنشین ضوابط باید رعایت گردد .

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز