انعقاد ۲ تفاهم نامه راهبردی در هرمزگان

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۲:۴۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۳۲۸۵
انعقاد ۲ تفاهم نامه راهبردی در هرمزگان
تفاهم‌نامه سه‌جانبه تسری هوشمندی و پایداری در استان هرمزگان منعقد و همراه اول به‌عنوان راهبر فنی و عملیاتی این پروژه انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری تسری هوشمندی و پایداری در استان هرمزگان باحضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، فریبرز دولت‌آبادی مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، بابک تراکمه عضو هیأت‌مدیره و حمید بهروزی قائم‌مقام اپراتور اول در برج همراه برگزار شد.

استاندار هرمزگان در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت : از این بابت خوشحالیم که با همراه اول در این راستا همکاری می‌کنیم.

مهدی دوستی افزود : مباحث مربوط به هوشمندسازی رفته رفته به مطالبه جوانان استان تبدیل شده و تصمیم گرفتیم امر توسعه را با محوریت جزیره هرمز پیش ببریم.

مدیرعامل همراه اول نیز در آیین انعقاد این تفاهم نامه تصریح کرد :  با اجرای بخشی از بندهای این تفاهم‌نامه نیز تحولی جدی اتفاق خواهد افتاد. ایجاد پلتفرم‌هایی مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء که اکنون در دنیا تِرند است، بیگ دیتایی را به‌همراه می‌آورد که می‌توان در تصمیم‌گیری‌های مهم استان، از آن بهره برد.

تفاهم نامه اجرایی توسعه زنجیره ارزش پنبه ایران ( دانه تا جامعه )در جگین هرمزگان  امضا شد

استاندار هرمزگان در آیین امضای تفاهم نامه اجرایی پروژه توسعه زنجیره ارزش پنبه ایران ( دانه تا جامه ) گفت : همکاری در زمینه تکمیل زنجیره ارزش پنبه به مساحت یکهزار و یکصد هکتار در منطقه جگین استان هرمزگان که این مساحت در سال های پس از سال اول تفاهم قابل افزایش است .

مهدی دوستی اضافه کرد : مدت این تفاهم نامه 20 سال شمسی از زمان امضای تفاهم که پس از پایان زمان تفاهم با توافق طرفین قابل افزایش است .

دوستی با بیان اینکه در صورتی که در سه ساله اول تفاهم ، این پروژه به بهره برداری نرسد ، تصریح کرد :  این تفاهم نامه کان لم بکن تلقی شده و همه اراضی باز پس گرفته می شود همچنین در صورت هر گونه اختلاف نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان حکم است.

وی خاطر نشان کرد : این تفاهم نامه سه جانبه بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان منعقد شده است .

استاندار هرمزگان در خصوص شرح وظایف طرفین تفاهم نامه بیان داشت : اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران  وظیفه تامین سخت افزار ، تامین نرم افزار ، تامین مغزافزار ، اجرا شامل آماده سازی زیر ساخت ها و اجرای عملیات کشاورزی با رویکرد کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق و با حفظ ملاحظات زیست محیطی با استانداردهای روز دنیا ، توسعه کشت پنبه در کل استان هرمزگان و اجرای کشاورزی قرادادی با در نظرگرفتن ظرفیت های هرمزگان طرف دوم و سوم ( سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان ) وظیفه تامین چتر حمایتی ، معنوی و رسانه ای از پروژه در سطح دوایر دولتی و غیردولتی کشور ، منطقه و استان اعم از دوایر دولتی ، عمومی ، نظامی و انتظامی و قضایی ، جوامع و معتمدین محلی و نظایر آن ، به گونه ای که طرف اول هیچگونه دغدغه ای به غیر از پیشبرد فنی پروژه نداشته باشد و رفع و حل و فصل اختلافات بامعارضین احتمالی به صورت کامل و شفاف انجام و نهایی شده باشد، مساعدت های دولتی از پروژه در تامین تسهیلات یارانه دار بابت اجرای عملیات زیرساختی ( از جمله آبیاری تحت فشار ، سرمایه در گردش ، تامین نهده ها و نظایر آن) و تامین سرمایه در گردش پروژه به گونه ای که این پروژه از محل این مساعدت های مالی در جهت پایین آوردن قیمت تمام شده محصول تا حد امکان بهره مند شود .

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد : هماهنگی تخصیص زمین ، تامین آب ، برق پروژه در منطقه جگین در گام اول فاز سه پروژه پایاب سد جگین به مساحت حدود 1100 هکتار و در گام توسعه 2600  هکتار به همراه تامین آب مورد نیاز و برق مورد نیاز پروژه با توجه به صنایع جانبی و پسین  ، هماهنگی صدور مجوزهای مورد نیاز ، رفع معارضین احتمالی از دیگر وظایف سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان است .

دوستی عنوان کرد : در اختلافات احتمالی رای معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به عنوان داور مورد پذیرش طرفین تفاهم نامه قرار می گیرد .

این مقام ارشد استان  یادآورشد : استناد همه مفاد این تفاهم نامه به قوانین و مقررات حاکم بر وزارت جهاد کشاورزی و نیرو است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز