شهردار بندرعباس : شهرداری ها خاکریز اول نظام هستند

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۱:۰۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۷۶
شهردار بندرعباس : شهرداری ها خاکریز اول نظام هستند
آیین نکوداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها با حضور نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای شهر ، شهردار بندرعباس و شهرداران مناطق ، مدعوین، معاونان شهرداری در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، شهردار بندرعباس  به مناسبت فرا رسیدن روز شهرداری‌ها و دهیاری ها ، در این آئین گفت : شهرداری‌ها و دهیاری ها خاکریز اول نظام انقلاب اسلامی و مطالبات مردمی هستند و ارائه هرگونه خدمات مطلوب در سطح شهر توسط همکاران ما در حوزه های شهرداری های مناطق بندرعباس سبب ارتقا رضایت مندی مردم می شود.

مهدی نوبانی با اشاره به مدیریت یکپارچه شهری مطالبی را عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در حوزه مدیریت شهری کاری را انجام دهیم در این راستا الزامی است از شهرداری مجوز دریافت کنیم اما درغیر اینصورت انجام هرگونه اقدامات غیراصولی در سطح شهر و بدون مجوز از شهرداری، علاوه بر آسیب رسانی به ساختار شهری، به طور قطع برچسب ناکارآمدی در پیشانی مجموعه شهرداری دارد  و به عنوان مظنون واقعی معرفی خواهد شد.

3

نوبانی با بیان اینکه سلامت فردی و اجتماعی در گرو آرامش شهر است، ادامه داد : رعایت کردن نکاتی چون تسهیل در کار ، تسریع در کار ، تکریم ارباب رجوع ، اعتمادسازی درمجموعه شهرداری باعث آرامش خاطر مردم می شود .  

سکان دار شهرداری بندرعباس ، خاطر نشان کرد : برای داشتن شهری توام با آرامش، امنیت و همچنین برای رسیدن به ساختار شهری مطلوب در تمام حوزه ها باید ارگان های مختلف با شهرداری مشارکت و همکاری های لازم را داشته باشند.

نوبانی با اشاره به تسهیل درکارها مطالبی را عنوان کرد و گفت: ارگان ها و سازمان های مختلف تا حد امکان، کار اراباب رجوعانی که نزد شما مراجعه می کنند را در اسرع وقت راه بیندازید و با بهانه تراشی وقفه در کارشان ایجاد نکنید و از همه مهمتر در انجام وظایفتان سرعت عمل و دقت بالایی داشته باشید.

وی به تکریم ارباب رجوعان در ارگان ها و سازمان ها اشاره کرد و بیان داشت : اغلب پیمانکارانی که به مجموعه شهرداری مراجعه می کنند، همکاران ما هستند و در این راستا رعایت ادب و احترام اهمیت بسزایی دارد.

شهردار بندرعباس ، مطرح کرد : مردم در ارتباط با مسئله تنظیف شهری، روشنایی معابر و پارک ها و همچنین ترمیم و بهسازی آسفالت و.... در خواست های از همکاران ما دارند که قطعا بحق و قانونی است دراسرع وقت انجام دهید.

این مسئول با بیان اینکه کار عمرانی باید با اطلاع شهرداری انجام شود ،  تشریح کرد : هر جا حفاری انجام می شود موظف به نصب تابلو با مضامین زمان شروع و اتمام حفاری و حتی شرکت انجام دهنده هستند .

به گفته وی ، از اول سالجاری منتظر اعلام لیست حفاری ها از ادارات و شرکت ها هستیم تا برخی جاها که نیاز به کنده کاری و حفاری مجدد دارد ؛  شهرداری جهت ترمیم آن بخش برنامه ریزی کند .

نوبانی ، اذعان داشت : شهرداری ها به چالش کشیده می شوند زیرا شهرداری ها امانت دار مردم هستند .

بارِ گران این شهر در دستان پُرتوان نیروهای شهرداری است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین نکوداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها ، گفت : اگر مدیران و مسئولان استانی همانند مدیران سابق اقدامات گذشته را دنبال کنند قطعا در راستای تحقق توسعه شهری بندرعباس اتفاقی نخواهد افتاد.

4

احمد مرادی، ادامه داد : استان هرمزگان در حوزه مسائل مرتبط با دهیاری ها و شهرداری ها با مشکلات عدیده دست به گریبان است و تنها راه برون رفت از این چالش ها، باور و اعتقاد، مدیریت برنامه ریزی صحیح و همچنین تلاش های بی وقفه برای رفع مشکلات و احیا شهر بندرعباس است.

مرادی،  تصریح کرد: با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم در محله 2000 بندرعباس با پدیده بافت های فرسوده مواجهه هستیم.

وی با اشاره به چالش های بافت های فرسوده در محلات حاشیه نشین بندرعباس ، خاطر نشان کرد : مسئله بافت های فرسوده در محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس به عنوان یک دغدغه و نگرانی برای مردم و مسئولان محسوب می شود برای رفع این نگرانی ها و همچنین احیا و بهسازی بافت های فرسوده باید پروژه های پیاپی را به بهره برداری برسانیم. 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیا و بهسازی محلات حاشیه ای شهر بندرعباس یادآور شد: بیش‌ از 50 درصد بافت های فرسوده در سطح شهر بندرعباس وجود دارد باید تلاش بی وقفه ای در راستای احیا محلات بندرعباس انجام دهیم.

مرادی، اضافه کرد: تمام مدیران و مسئولان باید وظایف محوله خویش را به نحو احسنت انجام دهند و نظرعموم مردم را به سمت رضایتمندی سوق دهند و قطعا با اولویت و برنامه ریزی درکارهایمان 60 درصد مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی ابراز داشت: در این برهه از زمان آن گونه باید شهرداران، نمایندگان مجلس و فرمانداران اختیارات لازم را ندارند و این گونه مسائل و مشکلاتی است که در ساختار اداری ما وجود دارد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، مطرح کرد : باید تمام تلاشمان را به کار ببریم تا کارکنان شهرداری را از خود راضی نگه داریم، بدین علت که بارگران این شهر در دستان پرتوان نیروهای شهرداری است.

 

اتکا به درآمد دولتی و ارزش افزوده بیشتر نقش مسکن را برای شهرداری ها ایفا می کند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در حاشیه آیین نکوداشت روز شوراها و دهیاری ها ، گفت : کمیت نیروهای انسانی در شهرداری ها فراوان است و همچنین تعداد نیروهای انسانی که به استخدام مجموعه شهرداری درآمده اند با ساختارسازمانی مجموعه مدیریت شهری تناسب ندارد.

صفرصادقی پور ، اضافه کرد : اگر ساختار نیروی انسانی مطلوب در شهرداری های استان وجود داشت امروز چالش ما در سطح شهرداری ها کمتر بود.

صادقی پور ، ادامه داد : در مجموعه شهرداری، تعداد نیروهای انسانی در سنوات گذشته افزایش پیدا کرده و همین مسئله چالش اساسی را در مسائل مالی شهرداری به وجود آورده است به همین دلیل از همکاران مان در مجموعه شهرداری های بندرعباس و همچنین شهرداری های مناطق تقاضا داریم که از ورود نیروی انسانی به سیستم شهرداری جلوگیری شود. 

8

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در سیستم شهرداری مطالبی راعنوان کرد و افزود : در سیستم شهرداری ها با توجه به محدودیت منابع مالی، کدهای درآمدی در شهرداری ها برای رفع این مسائل کمک بسزایی کند و در همین راستا، تقاضای بنده از همکاران در شهرداری بندرعباس و سایر شهرداران مناطق استان این است که کدهای درآمدی شهرداری را فعال کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها ، خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط سخت کشور وتحریم های اقتصادی در چنین شرایطی اتکا به درآمد دولتی و ارزش افزوده بیشتر نقش مسکن را برای شهرداری ها ایفا می کند و قطعا باید کاری کنیم که اتکا به منابع دولتی و ارزش افزوده در شهرداری  کاهش پیدا کند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز