روند صعودی بیماران بستری و مراجعین سرپایی کرونا در ۲ هفته اخیر در قشم

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۴:۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۴۳۶۲
روند صعودی بیماران بستری و مراجعین سرپایی کرونا در ۲  هفته اخیر در قشم
رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از افزایش قابل توجه تعداد بیماران بستری و مراجعین سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ به این مرکز درمانی خبر داد و گفت: آمارها بیان گر افزایش یک و نیم برابری افراد بستری و سه برابری تعداد مراجعین سرپایی به درمانگاه تخصصی است که اوج گیری مجدد کرونا را نشان می دهد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، دکتر مجتبی اسمعیلی افزود: این افزایش مراجعات در 2 هفته اخیر نسبت به نیمه اول تیرماه موجب شد بخش های کووید که چندین ماه غیر فعال بودند مجدداً از نیمه دوم تیرماه راه اندازی و فعال شوند و این درحالی است که متأسفانه روزانه به تعداد مبتلایان بستری افزوده می شود.

  اسمعیلی ، ادامه داد : این حجم از افزایش مراجعین سرپایی، قطعاً در هفته های آینده منجر شیوع گسترده کرونا در بین آحاد جامعه و به طبع آن افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان را در پی خواهد داشت.

 وی ، تصریح کرد : گلودرد، بدن درد، و تب از علائم اولیه کرونا بوده که بعد از گذشت چند روز علائم تنفسی و سرفه در افراد بزرگسال پدیدار شده و در کودکان نیز ابتدا به صورت علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ نمایان می شود.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ، یادآور شد: سهل انگاری و بی توجهی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از یک سو و فرصت طلب بودن ویروس از سوی دیگر، عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت که میتوان با تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و همچنین استفاده از ماسک موجب قطع زنجیره موارد ابتلا شد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز