استاندار هرمزگان : ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های رودان نوسازی خواهد شد

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۴:۲۸:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۴۳۸۰
استاندار هرمزگان : ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های رودان نوسازی خواهد شد
استاندار هرمزگان در تشریح مصوبات شورای اداری استان در شهرستان رودان با بیان اینکه ، کشاورزی مهم‌ترین مزیت رودان بوده و بایستی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی و سودده تغییر کند، گفت : 500 هکتار از نخلستان‌های رودان نوسازی خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، امروز به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور نماینده شرق استان در مجلس، معاونان استانداری، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، امام جمعه و فرماندار شهرستان رودان، جلسه فوق العاده شورای اداری استان به محوریت بررسی مسائل، مشکلات و پتانسیل‌های بخش‌های مرکزی، جغین، بیکاه و رودخانه برگزار شد که این جلسه بیش از 7 ساعت به طول انجامید. 

استاندار هرمزگان در خصوص مصوبات سفر رودان اظهار داشت: در ادامه سفر به بخش‌های مختلف استان امروز در خدمت مردم شریف شهرستان رودان بودیم. 

مهدی دوستی با اشاره به اینکه مزیت مهم رودان حوزه کشاورزی است افزود: تمرکز اصلی مصوبات نیز در همین بخش بود و مهم‌ترین مصوبه جلسه نوسازی 500 هکتار از نخلستان‌های شهرستان رودان بود که قرار است از محل تسهیلات و یارانه‌ها اعتبار قابل توجهی به این بخش تخصیص یابد تا نخیلات فرسوده با ارقام پر بازده دارای محصولات گران قیمت‌تر جایگزین شوند. 

دوستی عنوان کرد : در بخش تامین نهال نیز حمایت ها در قالب یارانه و تسهیلات با سود کم و مدت زمان تنفس متناسب برای متقاضیان درنظر گرفته می شود، این بسته حمایتی برای نوسازی نخیلات استان بسیار مناسب است و می‌تواند موجب جهش در تولید خرمای شهرستان شود. 

وی، ادامه داد: افزایش سطح کشت استان تا ۶۰۰ هکتار در سال جزء برنامه دولت است و اجرای این طرح نوسازی باغات مقدمه این حرکت بزرگ است که کشاورزی استان را از حالت معیشتی به کشاورزی اقتصادی، سودده و پر بازده تغییر خواهد داد و می‌توانیم در آینده شاهد تقویت بنیه مالی کشاورزان استان نیز باشیم. 

عالی ترین مقام استان با اشاره به تامین اعتبار برای احیای 2 رشته قنات در شهرستان رودان تصریح کرد: برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی و احداث جاده‌های بین مزارع هم اعتبارات خوبی تخصیص یافت. 

دوستی با تاکید بر مصوبات حوزه آبخیزداری شهرستان گفت: مهمترین سازه آبخیزداری ما با هدف احیای دشت نازدشت، کنترل سیلاب و حفظ بخشی از ذخایر سفره‌های زیر زمینی احداث می شود. 

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی در روستاهای رودان ادامه داد: مردم در این حوزه مطالباتی داشتند به همین جهت اعتبارات مناسبی دیده شد تا از طریق ایجاد و بازسازی خطوط انتقال آب، مشکل آبرسانی به روستاها مرتفع شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه خطوط انتقال آب منطقه اسلام آباد رودان فرسوده بود و برای بازسازی این خطوط اعتبار در نظر گرفته شد اظهار داشت: علاوه بر نوسازی و بازی‌سازی خطوط انتقال آب یک خبر خوب دیگر ویژه مردم بخش اسلام آباد داریم که در خصوص صدور اسناد مالکیتی مردم هم تصمیماتی گرفته شد و امیدواریم مردم ظرف دو ماه آینده اثرات این تصمیمات را ببینند. 

این مسئول ، خبرداد : برای منطقه اسلام آباد احداث یک مرکز سلامت و آسفالت معابر را نیز داشتیم که در این جلسه به تصویب رسید. 

دوستی ، اضافه کرد : در حوزه سلامت نیز مصوبات خوبی داشتیم  2 تجهیز مهم بیمارستانی شامل خرید دستگاه ام آر آی، دستگاه سونوگرافی پیشرفته و تامین نیروی متخصص که نیاز واقعی شهرستان بود به تصویب رسید که ظرف چند ماه آینده به بخش درمان رودان افزوده خواهند شد. 

وی ادامه داد: حوزه راه یکی از مهم‌ترین مشکلات رودان است و برای تعریض، اصلاح و بازگشایی مسیرهای مختلف این شهرستان تصمیمات خوبی گرفته و اعتبارات مورد نیاز تامین شد. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی برای 9 چمن طبیعی و مصنوعی اعتبارات مناسبی دیده شد، مطرح کرد : برای بهره برداری از سالن ورزشی و استخر رودان که سال‌ها معطل مانده هم اعتباراتی در نظر گرفتیم همچنین برای تاسیسات و چمن زمین فوتبال رودان هم تصمیم‌گیری شد. 

وی با اشاره به مصوبات آموزشی در حوزه احداث و تجهیز مدارس افزود: ۱۰ مدرسه و کلاس‌های جدید به مدارس موجود شهرستان اضافه می‌شود و دو فرهنگسرای علامه حلی و شیخ طوسی هم تقویت و تجهیز خواهند شد. 

استاندار هرمزگان، خاطر نشان کرد : مصوبات این سفر به زودی بر روی سایت استانداری قرار خواهد گرفت و مردم  می‌توانند این مصوبات را در این سایت مشاهده و اجرای آنها را پیگیری کنند. 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز