۱۷ بیمار بصورت رایگان توسط پزشکان جهادی جراحی چشم و آنژیوگرافی شدند

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۲:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۰۶۹۸
۱۷ بیمار بصورت رایگان توسط پزشکان جهادی جراحی چشم و آنژیوگرافی شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به همت استاندار مدبر استان هرمزگان ، گروه های جهادی تشکیل شدند که بصورت دوره ایی در مناطق دورافتاده اقدام به ویزیت و درمان رایگان بیماران می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، دکتر حسین فرشیدی ، افزود : به دنبال ویزیت و ارائه خدمات درمانی رایگان توسط گروهی از پزشکان جهادی در تیرماه سال جاری در شهرستان سیریک  به بیش از 5000 تَن از اهالی روستاهای محروم شهرستان سیریک  خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شد و از این تعداد ۱۷ بیمار به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جهت انجام عمل جراحی چشم و آنژیوگرافی قلبی ارجاع شدند 

فرشیدی ، عنوان کرد : این اعمال جراحی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در اتاق عمل های بیمارستان شهید محمدی و بخش آنژیوگرافی این مرکز درمانی با موفقیت انجام شد.

وی ، ادامه داد : اقدامات اولیه و معاینات پیش از جراحی و انجام مراحل نخست درمانی توسط متخصصین حوزه درمان در شهرستان سیریک و بیمارستان میناب صورت گرفت و سپس جهت انجام جراحی و تکمیل درمان، به مرکز فوق تخصصی در مرکز استان ارجاع شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، توضیح داد : ۱۰ بیمار از روستاهای محروم شهرستان سیریک اعزامی توسط گروه های جهادی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، با عارضه آب مروارید و ناخنک چشم، بصورت کاملا رایگان تحت عمل جراحی چشم قرار گرفتند.

این مسئول اضافه کرد : ۷ بیمار که شامل ۵  مرد  و ۲ زن  بودند نیز با عارضه قلبی به بخش قلب مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس ارجاع و مورد آنژیوگرافی قرار گرفتند که ۴ بیمار نیز با تشخیص گرفتگی عروق کرونر تحت عمل استنت گذاری (بازگشایی رگ) قرار گرفتند.

گفتنی است ،  در تیرماه سال جاری بیش از ۵ هزار بیمار توسط گروه های جهادی با همکاری استانداری هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه در بخش‌های داخلی، چشم پزشکی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی ویزیت و خدمات لازم ارائه شد.

انتهای پیام 

نظر شما