بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از مجتمع پرورش ماهی در قفس نیکسا

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۱۰:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۸۲۶
بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از مجتمع پرورش ماهی در قفس نیکسا
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران ، مشاور و مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران ، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات استان از بزرگترین مجتمع پرورش ماهی در قفس کشور بازدید کرد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، سید حسین حسینی از بازدید از این مزرعه با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهی در قفس به خوبی توانسته زنجیره تولید را در مجموعه خود کامل کند گفت : طرح های پرورش ماهی در قفس را می توان یکی از  محورهای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات خواند گفت: این طرح می تواند نقش مهمی در ارتقای تولید ماهیان دریایی پرورش یافته در قفس شیلات استان داشته و به عنوان الگویی موفق عمل کند.

وی تاکید کرد پرورش ماهیان دریایی در قفس در زمینه حفظ زنجیره غذایی دریایی و تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا کند.

در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این صنعت نیازمند پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هایی است تا در عرصه تولیدی جهشی بزرگ ایجاد کند.

ساسان صادقی تصریح کرد :  عدم نیاز به زمین در خشکی، عدم نیاز به برق در سایت دریایی، برداشت ماهی براساس نیاز بازار و هزینه کم سرمایه گذاری ثابت از مزایای پرورش ماهی در قفس است.

صادقی گفت : این مزرعه با ظرفیت تدلید سه هزار تن در سال و اشتغال زایی برای ۱۰۰نفر، داراری زنجیره کامل تکثیر، تولید، پروش، مجتمع کامل پشتیانی و در آینده ای نزدیک از واحدهای فرآوری نیز برخوردار می شود که نقش مهمی در خرویج این صنعت و پیشبرد آن داشته است.

وی افزود : همچینن این شرکت در تامین بچه ماهی استان نقش بسزایی دارد و در آینده ای نزدیک با توجه به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه تکثیر گونه های بومی جایگاه ویژه ای را به استان خواهد بخشید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز