استاندار هرمزگان: تلاش می‌کنیم کمر فقر آموزشی را بشکنیم

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۵:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۰۴۹۵
استاندار هرمزگان: تلاش می‌کنیم کمر فقر آموزشی را بشکنیم
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در حاشیه کلنگ‌زنی سه باب مدرسه‌ ۱۲ کلاسه در بندرعباس، گفت: تلاش می‌کنیم کمر فقر آموزشی را بشکنیم .

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در حاشیه  آیین کلنگ‌زنی مدارس جدید در بندرعباس، اظهارداشت: چشم‌اندازی که برای امسال و اوایل سال آینده در حوزه مدرسه‌ سازی  تعریف شده،  احداث ۱۴۰۹ کلاس درس است. 

وی افزود: تقریبا تاکنون سالیانه ۵۱۰ کلاس درس را تحویل دادیم که سه برابر میانگین کشوری بوده است ضمن اینکه در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم رکورد جدیدی نیز ثبت کنیم و ۱۲۳۶ کلاس درس را ساختیم که نشان از سرعت بخشیدن به حوزه مدرسه‌‌سازی در استان است. 

 دوستی، تصریح‌کرد: در تعیین پروژه‌های هدف احساسی رفتار نکردیم چرا که پیش‌ از این بیشتر مدرسه‌سازی‌ها معطوف در نقاط دیگر استان می‌شد اما حاشیه شهر بندرعباس واقعا از نظر سرانه بدترین وضعیت را داشت و تمرکز کردیم در برخی از شهرستان‌ها و برخی از محلات سرانه آموزشی را به استاندارها نزدیکتر کنیم‌.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده برای اجلاس آتی خیرین مدرسه‌ ساز در استان بتوانیم مشارکت خیرین، صنایع، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و اصناف و بازاریان را در مدرسه‌ سازی افزایش دهیم ضمن اینکه با سازمان نوسازی مدارس کشور نیز توافق کرده‌ایم هر چه قدر استان بتواند برای احداث مدرسه‌ اعتبار تخصیص دهد، سازمان نیز از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به همین میزان اعتبار به استان تخصیص دهد. 

وی تاکید‌کرد: در حال حاضر ما با فقر سرانه آموزشی در استان در حال جنگیدن هستیم و تلاش می‌کنیم کمر آن را بشکنیم که نیاز به یک سری جهش‌ها داریم و اگر بتوانیم تعداد احداث کلاس‌ها در سال را به بیش از هزار کلاس برسانیم می‌توانیم تا پایان سال به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما