برگزاری همایش بین المللی معماری خلیج فارس در بندرعباس

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۰۷:۴۸:۰۳
کد خبر: ۲۷۵۸۱۰
برگزاری همایش بین المللی معماری خلیج فارس در بندرعباس
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان: همایش بین المللی معماری خلیج فارس “شهرهای ساحلی” 16 و 17 اردیبهشت ماه با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تاکید بر اهمیت این رویداد مهم گفت: هرمزگان بعنوان یک استان ساحلی دارای شهرهای مختلفی است که به لحاظ معماری ابنیه های مختلف به لحاظ آب و هوا و شرایط جغرافیایی ویژه، دارای معماری منحصر به فردی است که خاص این منطقه می باشد و کمتر شناخته و معرفی شده است.

وی افزود: همایش بین المللی معماری فرصتی است مغتنم که افق های جدیدی را برای علاقه مندان به هنر معماری به همراه خواهد داشت که ضمن پرداختن به معماری ساحلی و به ویژه در حوزه خلیج فارس، شاخص ها و ویژگی های این شیوه از معماری و هماهنگی آن با طبیعت، آب و هوا و استفاده از جنبه های زیبا شناختی هنر سنتی و بومی را بررسی خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به اهداف برگزاری این رویداد مهم اشاره کرد و اظهار داشت: هدف این است که نگاهی عملی به معماری پایدار و دارای شناسنامه گذشته شود که در مناطق ساحلی خلیج فارس بصورت برجسته قابل مشاهده بوده که هم اکنون کمرنگ شده است.

درویش نژاد معماری را یک علم نوین و پیشرو در جامعه دانست و عنوان کرد: استفاده از ویژگی های معماری نوین و تلفیق آن با معماری کهن باعث رواج الگوهای مناسب و هماهنگ با فرهنگ و اجتماع شده است و معماری ساحلی ایران مملو از ویژگی های منحصر به فرد و هماهنگ با آداب و سنن مردم است و استفاده از آن در معماری شهرها می تواند هویت و اصالت ایرانی را حفظ کند.

وی یادآور شد: در این همایش بین المللی که مدت دو روز در تالار شهید آوینی برگزار خواهد شد اساتید برجسته هنر معماری از ایران همچون دکتر محمد جواد مهدوی نژاد و جمعی از اساتید دانشگاه مدرس تهران و همچنین پروفسور جولیا آنالیندا از کشور ایتالیا با تخصص معماری شهرهای ساحلی و پروفسور جان اجهد از کشور سوئد با تخصص نورپردازی شهرهای ساحلی حضور خواهند داشت که به ارائه سخنرانی و مقاله می پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: علاوه بر بخش کارگاهی، در بخش جنبی نیز نمایشگاهی از آثار هنرمندان و محصلان معماری در خصوص معماری ساحلی هرمزگان توسط کارگروه معماری انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان برگزار می شود.

گفتنی است: علاقه مندان به شرکت در این همایش بین المللی می توانند بصورت اینترنتی ثبت نام کنند که آدرس سایت متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز