پردازش هویت خلیج فارس باید به دور از گرایش ها باشد

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۰۹:۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۸۰۹۱۲
پردازش هویت خلیج فارس باید به دور از گرایش ها باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: به مسأله خلیج فارس باید دور از گرایش ها و اعتقادات مختلف پرداخته شود و هویت و اصالت نام خلیج فارس مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  علیرضا درویش نژاد در نشست ستاد اجرایی این جشنواره با بیان اینکه دهم اردیبهشت با محوریت سالروز آزادسازی جزیره هرمز به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است، عنوان کرد: خلیج فارس هویتی برای تمام مردم ایران است که باید فارغ از تنوع قومی و مذهبی به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: نیاز است از زاویه فرهنگ و هنر به موضوع حفظ هویت خلیج فارس وارد شد و جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس نیز بر این راستا پایه گذاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: نام خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و نام دیگری برای آن وجود ندارد و باید برای دفاع از این نام و هویت تاریخی تلاش کنیم.

درویش نژاد در ادامه با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان تثبیت شد، اظهار داشت: استان هرمزگان آغازگر برگزاری این جشنواره بوده و با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان در کنار آب های خلیج فارس، برنامه های مرتبط با این موضوع با محوریت هرمزگان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس از امروز در بندرکنگ آغاز می شود و با حضور پژوهشگران و هنرمندان در جزیره هرمز ادامه می یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: همچنین چهارشنبه شب جشن بزرگی در بوستان غدیر بندرعباس به این مناسبت اجرا خواهد شد و برنامه اصلی روز ملی خلیج فارس نیز روز پنجشنبه با حضور شخصیت های برجسته کشوری در بندرعباس برگزار می شود.

درویش نژاد تصریح کرد: به موضوع خلیج فارس باید به دور از گرایش ها و اعتقادات مختلف پرداخته شود و مبحث هویت و اصالت نام خلیج فارس مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز