مدیرعامل شرکت فولادهرمزگان گفت

رساندن شرکت فولادهرمزگان تا پایان سال به ظرفیت اسمی

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۰:۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۹۴۷۹
رساندن شرکت  فولادهرمزگان تا پایان سال به ظرفیت اسمی
با همت همه مدیران،کارشناسان و کارکنان فولاد هرمزگان و البته با حمایت مسؤلین و متخصصین تلاش خواهیم کرد تا با ارتقای بهره وری و پیاده سازی سیستم های کارگروهی، این شرکت را تا پایان سال به ظرفیت اسمی نزدیک کنیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،این مطلب را امیر مسعود هراتیان مدیرعامل شرکت فولادهرمزگان بیان داشت و در خصوص برنامه ها و استراتژی این شرکت گفت: همانگونه که گزارشات و عملکردها نشان میدهد، در مدت زمان کوتاهی که از بهرهبرداری این شرکت میگذرد در سایه الطاف الهی، سختکوشی و همت همکاران و حمایتهای فولادمبارکه و پشتیبانی های مردم شریف هرمزگان و مسئولین استان موفقیتها و رکوردهای خوبی در زمینه تولید به ثبت رسیده است که بنده همه این تلاشها را ارج مینهم.

شاخص سرانه تولید و مصرف فولاد هر کشور، مبین توسعه اقتصادی و صنعتی آن کشور بوده و افزایش بهینه تولید و صادرات فولاد، از عوامل توسعه پایدار، جوامع در حال رشد میباشد.

ایران به دلیل برخورداری از مواد اولیه و منابع انرژی و نیروی انسانی ماهر شرایط مناسبی برای تولید فولاد است و بر همین اساس تولید 55 میلیون تن فولاد خام در چشمانداز 1404 از اهداف صنعت فولاد کشور می باشد که برای تحقق آن باید تلاش مضاعف نمود چون با هدف هنوز راه زیادی داریم.

جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 با تولید 16 میلیون و 330 هزار تن، جایگاه پانزدهم را در جهان به خود اختصاص داد که بیانگر سهم اندک ایران در تولید این محصول استراتژیک می باشد.

در این مقطع زمانی که بازارهای جهانی و کشور به شدت با کاهش قیمت مواجه است، جهت برون رفت از رکود فعلی در صنعت فولاد کشور اساسی ترین  راه، ارتقاء بهره وری و کاهش قیمت تمام شده کالای قابل صدور و رقابتی نمودن قیمت محصول با توجه به مزیتهای نسبی در کشور و اختصاص درصدی از تولید شرکت به صادرات پایدار می باشد.

صنعت فولاد می تواند مشکل اشتغال مناطق مختلف را حل کند اما ایجاد ظرفیت تولید فولاد باید بر اساس مزیت نسبی هر منطقه انجام شود، در غیر اینصورت جامعه را با مشکلات فراوان مواجه می کند.

آنچه آینده فولادهرمزگان را روشن و مطمئن می کند علاوه بر موقعیت جغرافیایی صحیح آن، تجهیزات پیشرفته، نیروی انسانی جوان و متخصص و متعهد و برخورداری از تجربه همه فولادسازان کشور بخصوص فولادمبارکه است.

فولادهرمزگان هرچند شروع خوبی داشت ولی در ادامه و در دوران رسیدن به ظرفیت نهایی و اجرایی نمودن طرح های توسعه باید با عزمی جدی تر و مصمم تر و امیدوار در کوتاهترین زمان به اهداف متعالی شرکت دست یافت.

شرکت فولادهرمزگان با توجه به فعالیتهای بسیار ارزنده و سرعت رشد بسیار خوبی که دارد و همچنین به دلیل موقعیت بسیار مناسب از جمله مجاورت با آبهای آزاد، دارا بودن ناوگان حمل ریلی، نزدیکی با منابع انژری گاز و برق، نزدیکی به معادن و از همه مهمتر نیروی انسانی جوان و متخصص و متعهد همان گونه که تاکنون به شایستگی مسیر رشد را طی نموده، در ادامه نیز با قدرت و انگیزه مضاعف مسیر رشد و ترقی را طی خواهد کرد.

فولادهرمزگان با اجرای طرحهای توسعه و افزایش بهره وری باید نقش ارزنده خود را در صنعت فولاد کشور تکمیل نماید و با توجه به جایگاه تعریف شده، دستیابی به سهم حداکثری بازارهای داخلی و جهانی، تولید محصولات ویژه و اجرای طرح های توسعه، از برنامه های اصلی سال جاری است. علاوه بر این ارتقای توان اقتصادی و توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی نیز از بخش  دیگری از این برنامههاست. که امیدوارم با تلاش مضاعف مجموعه کارکنان چالش های موجود مرتفع و تحولی چشمگیری در وضعیت شرکت ایجاد نماید.

همچنین پیادهسازی نظام ها و سیستمهای مدیریتی، تمرکز بر بازار داخلی، حضورمداوم در بازارهای جهانی و تقویت مشتری مداری، استفاده از ظرفیت (تولیدی و پشتیبانی) با ارتقاء بهره وری و بهبود نتایج اقتصادی و شاخصهای جهانی، تاکید بر بومی سازی(مهندسی معکوس)، توجه به مسئولیت های اجتماعی و ارتقای شاخص های زیست محیطی، ارتقاء بهره وری نیروی انسانی، کاهش شاخص حوادث از دیگر اهداف فولاد هرمزگان است که یقیناً با همت و تلاش مضاعف محقق خواهد شد.

اجرای طرح های توسعهی فولاد هرمزگان از راهبردهای اصلی است، فلذا در این راه تمام توان و انرژی خود را بکار خواهیم بست. همانطور که برای دوران ابتدایی بهره برداری از حمایتهای همه جانبه تخصصی و تجهیزاتی فولادمبارکه برخوردار بودیم در ادامه نیز در چارچوب یک برنامه مدون، اقدام خواهیم کرد.

فولاد هرمزگان توانسته با ایجاد زیر ساخت های لازم، پرچم دار توسعه استان باشد و زمینه صنعتی شدن استان را بیش از پیش فراهم سازد و صنعت مهم واساسی فولادسازی را رونق دهد.

البته به دلیل اقدامات دولت تدبیر و امید برای ایجاد آرامش و برقراری ارتباطات شرکتهای داخلی و خارجی امید است زمان حصول برنامه های توسعه و صادرات کوتاه تر شود.

در شرایط پساتحریم که با تلاش و تدبیر ویژه ریاست جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای بوجود آمده است باید با برنامه ریزی تلاش کنیم در راستای انتقال دانش فنی بخشهایی که دانش فنی آن بومی نشده است بهره برداری لازم را بکنیم.

در برنامه های توسعه ای فولادهرمزگان تلاش ما براین است که از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم به صورت ویژه استفاده نماییم.

مهندس امیر مسعود هراتیان مدیرعامل شرکت فولادهرمزگان  نیروی انسانی با ارزشمندترین و مهمترین سرمایه هر سازمان دانست و درباره نقش و جایگاه این سرمایه در فولادهرمزگان گفت: امروزه در خصوص تولید ثروت جهانی، سرمایه انسانی سهم بالایی دارد و سازمانها درآمد خود را مدیون نیروی انسانی خود هستند که در مقایسه با نقش منابع طبیعی و مالی تأثیر بیشتری دارد.

در حوزه نیروی انسانی زمینه رشد و ارتقاء سطح علمی و معرفتی کارکنان و خانواده آنان از رئوس برنامهها است. علاوه بر این ارزشیابی مشاغل، توسعه کیفی منابع انسانی، انضباط، ایمنی و بهداشت باید نقشهای جدیدتری را در سازمان ایفا کنند.

آنچه در مسیر حرکت فولاد هرمزگان مهم است فضای مثبتاندیشی و امید در سازمان است. این کار از طریق ایجاد تفکر مثبت و در عین حال واقع‌‌بینانه برای کارکنان امکان پذیر است.

ارتباطات صادقانه علاوه بر بالا بردن انگیزه کارکنان، فضای سازمانی را پر امید و مثبت میسازد و نیروی سازمان را در جهت بهبود سوق میدهد.

وی در پایان تصریح کرد: با همکاری و همدلی، و تلاش و همت مضاعف خواهیم توانست برنامهها و اهداف یاد شده را عملیاتی و شرکت فولاد هرمزگان را در دستیابی به افتخارات ارزشمندتر رهنمون سازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز