دومین جلسه کار گروه توسعه صادرات غبر نفتی استان هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۶/۰۳ - ۰۷:۵۶:۱۲
کد خبر: ۳۱۱۰۳۶
دومین جلسه کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با ریاست دکتر جادری استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و کلیه اعضا کارگروه در سالن استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، خلیل قاسمی، دبیر کارگروه و رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان با تبریک هفته کرامت و دولت، به توضیح عملکرد کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی پرداخت.

وی اهم اقدامات صورت گرفته توسط این کارگروه را تهیه بانک اطلاعات حوزه تجارت خارجی سازمان، هماهنگی جهت اعزام هیات تجاری- بازاریابی به کشور روسیه، ارسال فراخوان انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی و استانی، ارسال دستور العمل اجرایی میزهای کالایی و تفویض اختیار  برگزاری میزهای کالایی به سازمانها و تشکلهای استان دانست و گفت: صدور 50 فقره و تمدید 60 فقره کارت بازرگانی طی چهار ماهه ابتدایی سال و همچنین صدور 2027 فقره ثبت سفارش به ارزش 239 میلیون دلار طی چهار ماهه سالجاری نشان از اهمیت این کارگروه دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری 3 جلسه میز بازاریابی کشورهای هدف صادراتی اظهار داشت: این جلسات با موضوع اعزام و مشارکت در نمایشگاه بین المللی مواد غذایی روسیه world foof و همچنین اعزام و مشارکت در نمایشگاه استان در کشور عمان و پیگیری بسته پیشنهادی در خصوص حمایت از محصول خرما و فرآورده های آن از طریق دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

قاسمی در ادامه رسیدن به توسعه و زیر ساخت های توسعه صادرات غیر نفتی را همکاری تمام دستگاهها اجرایی دانست. وی در ادامه از اعزام گروه تجاری استان در 22 آذر ماه به سرگروهی استاندار هرمزگان به کشور عمان خبر داد. 

جادری استاندار هرمزگان به راه اندازی به موقع کمرگ شهر کوهستک اشاره کرد و گفت: با راه اندازی به موقع این اسکله، باعث افزایش توسعه صادرات غیرنفتی در این منطقه می شود و این یکی از برکات سفر ریاست جمهور است تا مردم این منطقه از راه قانونی اقدام به صادرات و واردات کالا کنند.

وی در ادامه با اشاره به ساحل استان افزود: باید از تمام ظرفیتهای آن جهت توسعه صادرات غیر نفتی استفاده کرد که مردم با هزینه کم، کالاهای خود صادر و وارد کنند.

وی اظهار داشت: ظرفیت ریلی استان ما به 23 درصد افزایش یافته که در حال حاضر ظرفیت راه آهن استان ما به40 میلیون تن رسیده که ما فقط 14 میلیون تن از آن را مورد استفاده قرار داده ایم.

جادری در پایان افزود: یکی دیگر از مواردی که جهت توسعه صادرات غیر نفتی به استان کمک می کند، استفاده از ظرفیت های صدور خدمات فنی مهندسی است که نیاز کشورهای منطقه است و باعث ارزآور و اشتغال در استان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز