همزمان با هفته دولت؛

افتتاح ۱۰۵ پروژه عمرانی و ۱۱۰ طرح کارآفرینی کمیته امداد در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۰:۴۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۱۸۴۸
افتتاح ۱۰۵ پروژه عمرانی و ۱۱۰ طرح کارآفرینی کمیته امداد در هرمزگان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان از افتتاح ۱۰۵ پروژه عمرانی و ۱۱۰ طرح کارآفرینی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال توسط این نهاد در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرتضی موصلی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت، گفت: 30 خانه بهداشت با اعتبار 25 میلیارد و 800 میلیون ریال روز شنبه هفتم شهریور ماه در استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: سهم کمیته امداد در ساخت خانه بهداشت در هرمزگان 45 واحد تعیین شده بود که 30 واحد در هفته دولت و 15 واحد نیز تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

موصلی با بیان اینکه در این هفته همچنین 60 واحد مسکن مددجویی نیز به خانواده های ایتام استان واگذار می شود، عنوان کرد: در مجموع 313 واحد مسکن مددجوی در استان در حال ساخت است 60 واحد آماده بهره برداری و 253 واحد نیز از پیشرفت 92 درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای ساخت 60 واحد مسکن مددجویی 12 میلیارد ریال هزینه شده است که 2 میلیارد و 710 میلیون ریال آورده مددجویان و مابقی از محل تسهیلات بانکی، کمک خیرین و اعتبارات کمیته امداد تامین شده است.

این مقام مسئول گفت: این واحدهای مسکونی در شهرستان های بندرعباس، بستک، میناب، بندرلنگه و سیریک احداث شده اند.

وی در ادامه از افتتاح پروژه های زکات خبر داد و اظهار کرد: 15 پروژه که عمدتا مسجد می باشند با اعتباری معادل 16 میلیارد و 500 میلیون ریال تا 15 شهریور در استان هرمزگان افتتاح می شود.

به گفته موصلی؛ از محل اعتبارات زکات هفت مسجد در 2 ماه گذشته، 13 مسجد در هفته دولت، سه مسجد تا 20 روز آینده و 15 مسجد نیز ظرف 2 ماه آینده در مناطق روستایی هرمزگان به بهره برداری می رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مهم که بیش از یکهزار و 700 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان در نوبت دریافت جهیزیه هستند، بیان کرد: همزمان با هفته دولت 150 زوج جهیزیه و هدیه ازدواج به مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت می کنند.

موصلی با اشاره به اینکه به هر زوج 20 میلیون ریال بلاعوض و 30 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: در 4 ماهه امسال یکهزار و 200 زوج تحت پوشش، جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کرده اند.

وی همچنین از اجرای 110 طرح اشتغالزایی و کارآفرینی ویژه مددجویان در هفته دولت خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد طرح 16 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، از پرورش ماهیان تزئینی، توریست کاشانه، پرورش اردک، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی را از طرح های اشتغالزایی مددجویان هرمزگانی نام برد و عنوان کرد: در چهار ماهه سال جاری 557 طرح با اعتبار 59 میلیارد ریال در استان اجرا شد.

وی افزود: همزمان با هفته دولت، 120 نفر از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان به اردوی سیاحتی اصفهان اعزام می شوند.

موصلی، نشست صمیمی جمعی از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد با معاونین استاندار، افتتاح کتابخانه الکترونیکی در کانون فاطمیه، دیدار مدیران و کارکنان کمیته امداد با 15 خانواده شهید و سرکشی مسئولان استانی از 200 خانواده تحت حمایت را از دیگر برنامه های این نهاد در هفته دولت ذکر کرد.

وی در پایان با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد مرکز با بیمه سینا، افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، 57 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان در برابر حوادث بیمه شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز