ایدنی خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۲۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۰:۰۷:۵۴
کد خبر: ۳۱۶۳۹۰
تخلیه و بارگیری ۲۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری 25 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" با تشریح عملکرد بندر شهید رجایی طی پنج ماهه نخست سال 94 اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع 25 میلیون و 367 هزار و 443 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی 5 ماه اول سال جاری، 15میلیون و 632 هزار و 188تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 9 میلیون و 735هزار و 255 تن به مواد نفتی اختصاص دارد.

رشد 115درصدی ترانزیت کالاهای نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که عملیات مربوط به کالاهای نفتی در بندر نفتی خلیج فارس واقع در منطقه شرقی بندر شهید رجایی صورت می گیرد،  بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 469 هزار و 867 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق این بندر به کشورهای مختلف ترانزیت شد که افزایش 115 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

ایدنی از واردات 673 هزار و 750 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس به داخل کشور طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کابوتاژ کالاهای نفتی صورت گرفته طی پنج ماه نخست سال جاری را 6 میلیون و 181هزار و 830 تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، دو میلیون و 404هزار و 636 تن از این نوع کالا به خارج از کشور صادر شد که رشد یک درصدی داشته است.

کاهش واردات غیر نفتی در پنج ماه گذشته

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به فعالیت های بندری مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی طی پنج ماه نخست سال 94 گفت: طی این مدت، چهار میلیون و 134هزار و 239تن از چنین کالاهایی وارد بندر شهید رجایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 13درصدی را نشان می دهد.

ایدنی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ بیش از 525هزار تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی پنج ماه اخیر، ترانزیت یک میلیون و 761هزار و 998تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر به انجام رسید.

وی حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این مدت را 155هزار  و 654 تن با رشد 27 درصدی عنوان کرد و افزود:  طی این مدت، همچنین هشت میلیون و 510هزار و 742 تن از این کالاها به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی مدت یاد شده، تخلیه و بارگیری 673 هزار و 481 TEU کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به انجام رسید.

میزبانی از 1600 فروند کشتی

ایدنی در پایان از پهلوگیری یک هزار و 601 فروند انواع شناورهای بزرگ و کوچک در بندر شهید رجایی طی پنج ماه اول سال 94 سخن به میان آورد و ادامه داد: از این میزان، یکهزار و 230 فروند شناور بزرگ بالای یکهزار تن و 371 فروند شناور نیز زیر یکهزار تن وزن داشته است.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با بهره مندی از 40 پست اسکله و  2400 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه حدود 90 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز