با مشارکت مردم در استان؛

اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیز

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۰۸:۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۸۲۹۸
اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیز
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: طرح مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیز با مشارکت مردم در استان هرمزگان با تایید حوزه آبخیز شمیل – جاماش از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بعنوان حوزه پایلوت استان اجرا می گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امید ذاکری عنوان کرد : این طرح بر اساس رویکرد علمی جامع نگری بر اساس حوزه آبخیز به منظور مدیریت جامع و هماهنگ منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی و بهره برداران ذینفع در عرصه های منابع طبیعی در سطح حوزه آبخیز پایلوت استان (حوزه شمیل جاماش) با برنامه ریزی هماهنگ و همسو در زیربخش های جنگل، مرتع، آبخیزداری، بیابان، حفاظت و بهره برداری با حضور تشکل ها و سازمان های مردم نهاد منابع طبیعی تدوین گردیده است. وی گفت: فاز اول طرح در سطح 69689 هکتار در زیرحوزه سیاهو (هماگ، فورخورج ماشاری، کلوچان و ... ) در سال جاری عملیاتی می گردد.

 ذاکری هدف از اجرای طرح مذکور را تقویت انسجام سازمانی با نگرش سیستمی بر اساس رویکرد جامع نگری در حوزه آبخیز با مشارکت موثر آبخیزنشینان و بهره برداران منابع طبیعی برشمرد. وی تشکیل سمن ها و ایجاد صندوق خرد توسعه منابع طبیعی به منظور توانمندسازی جوامع محلی و استفاده از این ظرفیت در جهت حفظ، احیا و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی را از اهداف اصلی این طرح دانست.

وی در پایان ضمن اعلام برنامه توسعه این طرح در فاز بعدی در سطح شهرستان های استان با دعوت از کلیه فعالان منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت مشارکت در حفاظت و توسعه منابع طبیعی استان خواست با متشکل شدن گروه های جوامع محلی در قالب سازمان های مردم نهاد منابع طبیعی از فرصت واگذاری امور به مردم در دولت تدبیر و امید بهره مند گردند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز