رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ؛

آموزش مراقبین سلامت از نیازهای اساسی حوزه بهداشت است

۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۱۳:۰۱:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۴۳۶
دکتر محمد شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت گفت: برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر محمد شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت که با حضور فاطمه مالکی کارشناس ارشد مدیریت شبکه حوزه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ، اعضای هیئت رییسه ، کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی و روسای شبکه های بهداشت میناب و قشم برگزار شد گفت: برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با توجه به ارائه خدمات اولیه بهداشتی از سطح خانه های بهداشت تا بیمارستان از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر شکاری با اشاره به اجرای برنامه تحول در حاشیه شهرهای 20 تا 50 هزار نفر افزود : ارائه خدمات اولیه بهداشتی و دندانپزشکی بصورت رایگان پس از راه اندازی مراکز سلامت جامعه و پایگاههای سلامت در استان هرمزگان اجرایی شده است .

وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت و راه اندازی مراکز دندانپزشکی در شهر ها و روستاهها نسبت به کشور در وضعیت ایده آل قرار داریم ، هرسال قریب به 30 فارغ التحصیل دانشجوی دندانپزشکی بومی در این مراکز  مشغول به خدمت می شوند .

قائم مقام وزیر بهداشت در استان بر مطالعه دستورالعمل های مربوط به اجرای برنامه تحول در بهداشت تاکید کرد و اظهار داشت : یکی از دغدغه های تیم سلامت بحث آموزش مراقبین سلامت است و از نیاز های اساسی حوزه بهداشت است که خوشبختانه در دستور کار معاونت بهداشتی قرار دارد .

دکتر شکاری ابراز کرد : با توجه به اقدامات بسیار خوبی که در نظام ارائه خدمات روستایی و بیمه سلامت کشور اتفاق افتاده است رویکردها نیز باید درجهت افزایش شاخص های بهداشتی همچنین راه اندازی سیستم جامع اطلاعات و تشکیل پرونده الکترونیک در سطح روستاها باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز