نماینده عالی دولت در استان هرمزگان:

اولین همکاری سپاه و ارتش، پیروزی غرورآفرین شکست حصر آبادان را به ارمغان آورد

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۰۷:۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۷۱۱
اولین همکاری سپاه و ارتش،  پیروزی غرورآفرین شکست حصر آبادان را به ارمغان آورد
استاندار هرمزگان گفت: رزمندگان اسلام در عملیات ثامن الائمه با رشادت، محاصره آبادان را شکستند و اولین پیروزی خود را در جنگ به ثبت رساندند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری با گرامیداشت پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان، عنوان کرد: در پنجم مهر ماه سال 1360 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) رزمندگان دلیر اسلام در عملیاتی سریع و هماهنگ علیه مواضع ارتش عراق موفق به شکستن حلقه محاصره شهر آبادان شدند.

وی ادامه داد: این شهر مقاوم از ابتدای جنگ تحمیلی به مدت حدود یک سال در محاصره نیروهای نظامی و اشغالگران عراق بود و به دلیل استحکامات متعدد دشمن، شکست محاصره آن بسیار دشوار به نظر می رسید، اما رزمندگان اسلام در عملیات ثامن الائمه با رشادت، محاصره آبادان را شکستند و اولین پیروزی خود را در جنگ به ثبت رساندند.

استاندار هرمزگان افزود: عملیات افتخار آفرین و بزرگ ثامن الائمه با رمز نورانی " نصر من الله و فتح قریب " در وسعت 150 کیلومتر مربع در پنجم مهر ماه 1360 با هدف شکست حصر آبادان و با همکاری مشترک ارتش و سپاه انجام و اولین همکاری سپاه پاسداران و ارتش در این عملیات و در مقیاس وسیع به منصه ظهور رسید و تحقق یافت.

جادری خاطرنشان کرد: بنده این پیروزی افتخار آفرین رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت شهید پرور، رزمندگان اسلام، وارثان شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ویژه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا تبریک می گویم و توفیق همگان را در تداوم راه شهدا و حفظ ارزش های دفاع مقدس و تبعیت از مقام عظمای ولایت از خداوند متعال مسئلت دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز