مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس مطرح کرد:

دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس بزودی اجرایی می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۱:۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۲۴۲۹۵
دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس بزودی اجرایی می‌شود
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از افزایش سه برابری حوادث در یک دهه گذشته در این شهر خبر داد و گفت: دستورالعمل امینی شهر بندرعباس پس از تایید فرمانداری، اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، فرجام دانش در همایش تخصصی ایمنی در ساختمان ها که به مناسبت هفتم مهرماه، روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در شورای اسلامی شهر بندرعباس اتفاق افتاد، تصویب قانون ایمنی است که این قانون پس از تایید فرمانداری و تا زمان تصویب قانون ایمنی کشور در مجلس شورای اسلامی، اجرا خواهد شد.

وی از افتتاح ایستگاه شماره 10  آتش نشانی بندرعباس در سایت مهر پیامبر اعظم بنرعباس تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و افزود: خرید تجهیزات جدید و خودروهای مورد نیاز نیز توسط شهرداری بندرعباس انجام شده و این تجهیزات نیز تا بهمن ماه به تیم ها اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرععباس در ادامه از افزایش سه برابری حوادث طی یک دهه گذشته در این شهر خبر داد و گفت: هرچند طی این سالها امکانات و آموزش های ایمنی افزایش یافته، اما سرعت پیشرفت شهر زیاد است و آتش نشانی به تنهایی نمی تواند از پس واد بر بیاید.

دانش با تاکید بر اینکه باید در حوادث، پیشگیری را مدنظر داشته باشیم، تصریح کرد: یک دهه پیش، روزی سه حادثه در شهر بنرعباس رخ می داد اما اکنون این میزان به 7 حادثه در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: در  سال قبل 1141 نفر توسط آتش نشانی بندرعباس از مرگ حتمی نجات یافتند و در شش ماهه اول امسال نیز 1176حادثه رخ داده که طی این عملیات ها 754 نفر نجات یافتند.

وی در ادامه نیز بر سخت گیرانه شدن قوانین ایمنی تاکید کرد و افزود: وقت آن رسیده که دیگر هیچ ارگانی به دنبال بومی سازی رفتارهای ایمنی نباشد و موارد ایمنی را ضعیف تر نکند.

دانش تصریح کرد: معافیت از پرداخت عوارض شهرداری از سوی اماکنی مانند مساجد، بیمارستان ها و مدارس، که تجمع زیاد انسانی در آنها شکل می‌گیرد، یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم، زیرا این معافیت باعث می‌شود به ایمنی در این مکان‌ها توجه نشود و از آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تاییدیه نگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه به هیچ بهانه‌ای نباید قوانین ایمنی را نادیده بگیریم، ادامه داد: متاسفانه مجتمع‌های بزرگی در شهر داریم که پایان کار ندارند و اگر اتفاقی بیفتد مدیر مجتمع مقصر است.

وی در انتها نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آتش‌نشان فداکار، مرحوم برکت جوذری که در حادثه آتش‌سوزی هتل هرمز جان خود را از دست داد، بر تعامل و همکاری بین‌سازمانی در راستای اجرای قوانین امینی تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز