شهردار بندرعباس:

مشارکت مردم در حوادث تکمیل کننده فعالیت نیروهای امدادی است

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۷:۰۸:۰۹
کد خبر: ۳۲۴۵۱۹
شهردار بندرعباس با بیان اینکه مهمترین مورد در مواجهه با حوادث و بحران‌ها، مشارکت مردم است، بیان کرد: مهمترین عامل ایجاد حوادث، عدم رعایت استانداردها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، عباس امینی‌زاده در همایش تخصصی ایمنی در ساختمان ها که به مناسبت هفتم مهرماه، روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز و همچنین یاد و خاطره آتش‌نشان فداکار مرحوم برکت جوذری، اظهار کرد: اگر بخواهیم ایمنی را مورد کنکاش قرار دهیم، باید به وضعیت روز دنیا تغییر شکل دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شهر بندرعباس شاهد سکونت‌گاه‌های درهم تنیده و پیچیده هستیم، افزود: تغییر رویکرد در سبک زندگی عامل مهمی در توجه به ایمنی است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه افزایش جمعیت شهرنشینی عامل دیگری برای اهمیت به ایمنی است، بیان کرد: تمام عوامل ما را بر این داشته که سه زمان قبل، حین و بعد از حوادث را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

امینی‌زاده تصریح کرد: وضع قوانین مختلف، ایجاد سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، جزو عوامل اساسی است و هرکدام در جایگاه خودش می‌تواند اثربخش باشد.

وی تصریح کرد: در واکنش به حوادث، مهمترین عامل امکانات و تجهیزات و همچنین نیروی انسانی خوب و آموزش دیده است.

شهردار بندرعباس با اشاره به حوادث آتش‌سوزی که در ایام گذشته در این شهر رخ داد، گفت: این حوادث شاهد این مدعاست که اگر امکانات نباشد، کار امدادرسانی در حین حوادث سخت‌تر خواهد بود.

امینی‌زاده بیان کرد: اما آنچه در این حوادث موجب کنترل و مهار حریق و مدیریت صحنه بحران شد، رشادت‌ها و تلاش‌های پرسنل پرتلاش مجموعه سازمان آتش‌نشانی بندرعباس بود.

وی با تاکید بر اینکه نوع برخورد با حوادث، نوع جمع‌بندی حوادث و اصلاح وضعیت موجود بر دیدگاه مردم اثربخش است، افزود: رسانه‌ها در چنین مواقعی می‌توانند اثرگذار باشند که البته برای عملکرد صحیح رسانه‌ها در مواقع بحرانی، نیازمند آموزش‌های لازم هستیم.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه بزرگنمایی‌ها و فرافکنی‌ها عاملی برای کمک به حل موضوع نیست، اظهار کرد: این نوع رفتار باعث بغرنج‌تر شدن حادثه شده و از طرفی هم شایعه پراکنی جز سخت کردن کار چیزی به دنبال ندارد.

امینی‌زاده با بیان اینکه مهمترین مورد در مواجهه با حوادث و بحران‌ها، مشارکت مردم است، بیان کرد: مهمترین عامل ایجاد حوادث، عدم رعایت استانداردها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز