سید عبدالباعث قتالی:

مواضع رهبری در قبال حادثه منا دارای حکمت و اقتدار بود

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۸:۰۲:۳۰
کد خبر: ۳۲۷۰۴۴
مواضع رهبری در قبال حادثه منا دارای حکمت و اقتدار بود
سید عبدالباعث قتالی: مواضع رهبری دارای حکمت و اقتدار بود و ایشان گفتند که ما در مورد حادثه منا پیش داوری نمی کنیم، اما اگر به ما ظلم شود ساکت نمی مانیم و برخورد می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی  امام جمعه بندر عباس در پی حادثه ی درد ناک منا گفت: حادثه منا واقع دردناکی بود که نه تنها در کشور ما ، بلکه در دیگر کشورها نیز باعث اندوه و ناراحتی مسلمانان شد. این واقعه از جمله وقایعی است که در تاریخ حج ثبت خواهد شد .

امام جمعه اهل سنت وجماعت بندرعباس گفت : احساس تاسف و همدردی با بازماندگان قربانیان، حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم و برای درک بهترو بیشتر موضوع باید خودمان را جای قربانیان حادثه قرار دهیم.

این عالم دینی در نهایت تاثرگفت : هیئت فتوای اهل سنت و جماعت جنوب ایران، بیانیه ای در خصوص حادثه منا صادر کرده است که طی آن ضمن تسلیت به ملت شریف ایران خواستار پاسخگویی دولت میزبان در این خصوص و محاکمه عاملین و مسببین این حادثه شده است . این بیانیه موضع همه ی علمای اهل سنت جنوب است و ما نیز از آن حمایت می کنیم .

شیخ قتالی با اشاره به فاجعه ی رخ داده شده از دولت سعودی تحقیقات مو شکافانه کرد و گفت : باید تحقیقات جامعی در مورد علت این حادثه صورت گیرد و عمدی یا غیرعمدی بودن آن مشخص شود و مسببین این حادثه شناسایی و محاکمه شوند و از بازماندگان حادثه دلداری شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود : همکاری مسئولان عربستانی در انتقال سریع اجساد قربانیان حادثه به ایران نقش مهمی در کاهش تنش ها و اندوه بازماندگان حادثه دارد که خوشبختانه بعد از سفر وزیر بهداشت به کشور عربستان ، آن ها متوجه اهمیت موضوع شدند و رویه خود را در مورد انتقال اجساد قربانیان تغییر دادند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با تقدیر از مواضع رهبری در خصوص این حادثه گفت: مواضع رهبری دارای حکمت و اقتدار بود و ایشان گفتند که ما در مورد حادثه منا پیش داوری نمی کنیم، اما اگر به ما ظلم شود ساکت نمی مانیم وبرخورد می کنیم.

سید عبدالباعث قتالی در مورد جو رسانه ای در مورد حادثه منا گفت: رسانه ها باید از انتشار اخبار غیر مستند و غیرقابل اطمینان خودداری کنندچرا که در این شرایط اخبار درست و اشتباه باهم منتشر می شود.همه باید آگاه باشیم که تعمیق اختلافات به ضرر همه است و در شرایطی که منطقه ما آبستن حوادث فراوان است، همه باید تلاش کنند که تنش ها کم شود تا هم از تعمیق اختلافات منطقه ای جلوگیری شود و هم امکان امدادرسانی بهتر به مصدومین و حجاج حادثه منا، توسط مسئولین ایرانی فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز