با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست»؛

آغاز جشن هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۰۶:۴۵:۳۸
کد خبر: ۳۲۷۳۷۲
آغاز جشن هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان
جشن هفته ملی کودک با شعار «دنیا با لبخند زیباست» امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این مراسم ناهید سلیمانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به این جمله که پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند فرزندانتان را گرامی بدارید و با آداب و روش پسندیده با آنان رفتار کنید، اظهار داشت: از آنجاییکه کودکی آغاز رشد هر انسانی است و کودک باید مهارت‌های لازم را برای رفع نیازهای اساسی خود یاد بگیرد در این دوره بیش از هر دوره دیگری نیاز به توجه و رعایت حقوق انسانی دارد.

وی افزود: در این زمان نه تنها رعایت حقوق کودک به عنوان تکلیف برعهده پدر و مادر است بلکه کلیه اقشار جامعه نیز با نظارت بیشتر و برنامه ریزی دقیق‌تر باید نسبت به احقاق حق این شهروندان اقدام و جلوهرگونه آسیبی را بگیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: آنچه از مفاهیم دینی برمی آید کودک دارای مراحل رشد است که باید این گام‌های تربیتی با آگاهی و در محیط سالم برداشته شود تا استعدادهای نهفته آن از قوه به فعل تبدیل شود.

سلیمانی گفت: این هفته بهانه‌ای است که کلیه دست اندرکاران و مسئولان فهیم و آگاه بار دیگر با نگاهی نو و جدید نسبت به حقوق کودکان و توسعه آن حساس شوند و دست به اقدام همه جانبه بزنند.

وی ادامه داد: از طرفی فعالیت‌هایی که در رابطه با کودک انجام می‌شود منسجم و هدفمند گردد و سرمایه گذاری در این دوره را هزینه قلمداد نکنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تاکید کرد: همه ما باید به این نکته ایمان داشته باشیم که آینده در دست کودکان امروز است.

سلیمانی تصریح کرد: قانون توجه به تفاوت‌های فردی کودکان به عنوان یکی از مزیت‌های بسیار مثبت در کانون‌های پرورشی فکری محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براهمیت توجه جامعه به حقوق کودکان، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان، حمایت معنوی از کودکان ایران و کودکی به منزله بنادی‌ترین بخش زندگی انسانی را از اهداف ویژه هفته ملی کودک برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز شمار این هفته را به ترتیب «کودک، سلامت و ایمنی»، «کودک، هنر و میراث فرهنگی»، «کودک، خانواده و رسانه»، «کودک، کتاب و کتابخوانی»، «کودک، محیط زیست و منابع طبیعی» ، «کودکان دنیا، صلح و دوستی» و «کودک، آموزش و تربیت اسلامی» اعلام کرد.

وی در این رابطه اظهار کرد: دیدار با کودکان بیمارستان کودکان و بیماران خاص و اهداء گل وهدایا، حضور در کنار ساحل، شرکت نوجوانان در نماز جمعه، جنگ شادی و جشنواره قصه گویی و اجرای برنامه‌های شاد در مدارس روستا را بخشی از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

سلیمانی افزود: در راستای همگرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک و نوجوان، ویژه برنامه‌هایی به مناسبت هفته ملی کودک توسط سایر ارگان‌ها نیز در طول این هفته برگزار می‌شود.

به برپایه این گزارش، جشن هفته ملی کودک با شرکت دانش آموزان دبستان دخترانه مهدیه و پسرانه سماء بندرعباس در سالن مجتمع آفرینش این اداره کل برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز