با حضور شاعران مطرح کشور؛

شب شعر" عاشورا" در بندرعباس برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۰۶:۵۸:۳۶
کد خبر: ۳۳۰۷۳۷
شب شعر عاشورا در بندرعباس برگزار شد
به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، شب شعر " عاشورا " با حضور شاعران مطرح کشور(محمد علی بهمنی ، سید علی موسوی گرمارودی ، محمد جواد محبت ، حسین اسرافیلی ، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی)در محل حسینیه رایه العباس بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در این مراسم گفت : بیشترین تأثیر حماسه عاشورا بر حوزه فرهنگ و هنر بوده و به ویژه باعث غنا بخشیدن به شعر و ادب پارسی شد.

وی افزود : فرهنگ عاشورا مملو از جوانمردی، ایثار، فداکاری،شهادت، صداقت، عشق ورزی، ولایت مداری و ... است همین محتوا باعث شده این فرهنگ تا به امروز زنده بماند و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یاد آور شد : آن چه را که فرهنگ و هنر برای خلق یک اثر جاودانه بدان نیاز دارد در حماسه عاشورا موجود است و تاریخ ادبیات ایران اسلامی مملو از چنین شاهکارهایی است.

درویش نژاد از حضور شاعران مطرح کشور در شب شعر عاشورا و همچنین میزبانی و پشتیبانی شرکت " تاید واتر" تقدیر و تشکر کرد و گفت : بعد از انقلاب، حماسه عاشورا با حماسه دفاع مقدس در هم گره خورده و باعث غنی تر شدن آثار هنرمندان و به ویژه شاعران شده است و بی گمان آثار این دوره برای همه دوران ها جاودان خواهد ماند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود و برگزاری چنین برنامه هایی با حضور بهترین های کشور را باعث مردمی بودن فرهنگ و هنر ایران اسلامی دانست.

بهروز اکرمی به اهمیت و جایگاه قیام امام حسین (ع) در تحولات امروز جهان پرداخت و گفت : امروز بیرق آزادیخواهی و ظلم ستیزی آزادگان جهان با تأسی از فرهنگ عاشورا در جای جای جهان در اهتزاز است.

وی روند فعالیت های فرهنگی و هنری استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود : تنوع برنامه های فرهنگی باعث رضایتمندی همه ذائقه هاشده است و شور و نشاط مضاعفی را در مردم ایجاد کرده است .

علی صادقی مدیر عامل شرکت تاید واتر به عنوان میزبان این رویداد مهم گفت: توجه به فرهنگ به ویژه فرهنگ عاشورا در اولویت برنامه های این شرکت قرار دارد و معتقدیم فرهنگ ، زیر بنای تمام تحولات است.

در ادامه ، شاعران مطرح کشور در کنار شاعران هرمزگانی به قرائت اشعار خود در رسای قیام امام حسین (ع) پرداختند که مورد تشویق و استقبال بسیار خوب مردم قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز