بمنظور ارتقای ضریب ایمنی ؛

تابلوهای ویژه توقف ممنوع در محدوده شیرهای آتش نشانی نصب گردید

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۱۰:۳۱:۵۵
کد خبر: ۳۳۰۸۴۹
تابلوهای ویژه  توقف ممنوع در محدوده شیرهای آتش نشانی نصب گردید
به منظور ارتقای ضریب ایمنی شهر و سرعت عمل نیروهای آتش نشانی ،تابلوهای توقف ممنوع در محدوده شیرهای آتش نشانی(هیدرانت Hydrant ) در سطح شهر بندرعباس نصب گردید.

به گزارش خبرگزاری در بندرعباس؛ به منظور اهمیت و ضرورت موضوع پیشگیری از حریق و خدمات رسانی بهتر به شهروندان در مواقع خطر و آتش سوزی،  36 نقطه از سطح شهر  تابلو توقف ممنوع ویژه  شیر های آتش نشانی نصب شد.

کهوری گفت: مکان یابی  نصب این شیرها توسط سازمان آتش نشانی شهرداری بندرعباس صورت گرفت و  سپس سازمان حمل و نقل و ترافیک اقدام به نصب تابلوهای عدم توقف در محدوده این شیرها نمود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به ایمنی شهروندان در مواقع بروز حادثه آتش سوزی در سطح شهر گفت:  در مواقع بروز حوادث آتش سوزی، آب یکی از  آسان‌ترین و اصلی‌ترین راه اطفای حریق بوده اما با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی زمانی که حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی در شهر رخ می‌دهد عوامل زیادی ممکن است دست به دست هم دهد تا در روند امدادرسانی به موقع و صحیح اختلال ایجاد شود که مهم‌ترین آنها ترافیک، کوچه‌های تنگ و باریک و تجمع شهروندان است.

وی افزود : در همین راستا نصب تابلوهای عدم توقف در محدوده شیرهای آتش نشانی در سطح شهر کمک می کند تا خودروهای آتش نشانی در صورت نیاز به آبگیری مجدد با سرعت عمل بیشتر در خدمات رسانی به شهروندان اقدام نمایند .

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت نصب این تابلوها گفت: طبق بند (ث) ماده 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 18/3/1384 : ایستادن یا توقف وسایل نقلیه در فاصله 15 متری شیرهای آتش نشانی و شیرهای آب نصب شده در راهها ممنوع است .

در ادامه کهوری با اشاره به ضرورت رعایت حریم 15 متری از تابلو شیرهای آتش نشانی توسط رانندگان گفت: رانندگان باید حریم ذکر شده در قانون را رعایت نمایند تا  در مواقعی که حجم ترافیک بالا می باشد و یا فضا برای امدادرسانی مناسب نیست، آبگیری مجددخودروهای آتشنشانی  با مشکل مواجه نگردد که این امر کمک بزرگی به اطفای حریق می نماید.

در پایان  مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از شهروندان محترم درخواست نمود در حفظ و نگهداری این تابلوها، شهرداری را یاری نموده و به منظور دسترسی سریع نیروهای آتش نشانی، از پارک کردن خودروهای خود در حریم شیر های آتشنشانی(هیدرانت Hydrant ) خودداری نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز