معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت :

اصلاح باغات خرما در برنامه ششم دولت تدبیر وامید

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۸:۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۳۳۲۳۳
اصلاح باغات خرما در برنامه ششم دولت تدبیر وامید
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : اصلاح نخلستانها وباغ های مرکبات یکی از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مهندس طهماسبی  در بازدید از باغها ونخلستان  های شهرستان رودان افزود:در برنامه ششم استفاده از خرماهای تجاری از جمله خرمای پیارم هرمزگان و مجول در اصلاح نخلستان ها در دستور کار قرار گرفته است و بعد از تکثیر وتوزیع در اختیار باغداران قرار می گیرد.

وی بیان داشت : با توجه به اینکه در سال های اخیر با شیوع بیماری جاروی جادوگر در باغات هرمزگان خسارت زیادی به تولید کننده گان وارد شده است با بررسی های صورت گرفته رقم لیموی پرشین لایم جایگزین لیمو بومی استان می شود.

طهماسبی اظهارداشت : هم اکنون  این رقم لیمو در حال تکثیر می باشد وتا اواخر سال در اختیار باغداران قرارمی گیرد.

وی مقاوم بودن رقم لیمو پرشین لایم در مقابل بیماری ، بازارپسندی ، دارا بودن آب با کیفیت از مهمترین مزایای این محصول برشمرد وبیان داشت : یکی از محصولات مهم در هرمزگان که برند خوبی دارد نارنگی منطقه سیاهو می باشد که باید با جایگزین کردن رقم مقاوم، این محصول را تجاری سازی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد :هرمزگان با توجه به شرایط آب وهوایی استعداد تولید محصول با کیفیت انبه رادارد وباید با برنامه ریزی مناسب از این محصول برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی بهره برد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت مصرف آب در بخش کشاورزی وصرفه جویی از این نعمت حیات بخش تاکید کرد:دولت با اجرای طرح تجمیع منابع آبی تلاش دارد که بهره برداران از یک منبع آبی مشترک استفاده نمایند تا مدیریت مصرف آب بهتر انجام شود.

وی گفت : برای اجرای آبیاری تحت فشار ، اصلاح باغات وتعویض ارقام به بهره برداران تسهیلات پرداخت می کند .

طهماسبی گفت : یکی دیگر از طرح های وزرات جهاد کشاورزی انتقال کشت سبزی وصیفی به فضاهای متراکم وگلخانه ای می باشد.

وی افزود: مصرف بهینه آب ، تولید محصول بیشتر در واحد سطح ، تولید محصولات صادراتی ، تولید محصول یکدست ویک نواخت برای بازارپسندی از مهمترین اهداف این طرح است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز