بازدید رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس از غرفه بندر شهید رجایی در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی؛

تقدیر از رویکرد و جهت گیری بندر در زمینه توسعه سرمایه گذاری ها

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۰۸:۴۷:۴۶
کد خبر: ۳۳۴۳۰۳
تقدیر از رویکرد و جهت گیری بندر در زمینه توسعه سرمایه گذاری ها
رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی رویکرد و جهت گیری کلان بندر شهید رجایی را قابل تقدیر دانست و گفت: باید با همکاری و حمایت سایر دستگاه ها و ارگان تلاش شود تا افزایش توانمندی فنی و عملیاتی این بندر برای رقابت با بنادر منطقه تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، " منصور آرامی" در حاشیه بازدید از غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته ضمن تقدیر از تلاش های وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر برای توسعه زیرساخت های صنعت حمل و نقل دریایی و رونق بخشی به بنادر اظهار داشت: از آنجایی که این صنعت نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد، باید از ظرفیت های دریایی و بندری حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی خواستار بهره گیری بیش از پیش از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود به منظور تحقق آرمان توسعه دریامحور شد و افزود: در شرایط پساتحریم و پس از اجرای برجام، باید استفاده بهینه ای از این فرصت ها داشته باشیم.

نماینده بندرعباس و رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بهره مندی استان هرمزگان از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک خاطرنشان کرد: تنها با استفاده از اعتبارات دولتی نمی توان این سواحل و بنادر را توسعه داد بلکه می بایست با مشارکت بخش خصوصی به چنین هدف دست یافت.

آرامی ضمن تاکید بر لزوم تداوم تلاش ها به منظور حذف موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر گفت: اقدامات خوبی در این رابطه در بندر شهید رجایی صورت گرفته است که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب، کارها و رویه ها تسریع شود.

وی رویکرد و جهت گیری کلان بندر شهید رجایی در زمینه جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های بندری و دریایی را قابل تقدیر دانست و گفت: بندر شهید رجایی، سرآمد بنادر بازرگانی کشور است و باید تلاش شود تا با تجهیز فاز ۲ ، به سرانجام رسیدن فاز ۳ و همچنین همکاری و حمایت سایر دستگاه ها و ارگان ها افزایش توانمندی های فنی و عملیاتی این بندر برای رقابت با بنادر منطقه تسریع شود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس ارتقا استانداردها در بندر شهید رجایی را از دیگر ضرورت های افزایش توانمندی های رقابتی این بندر عنوان کرد و افزود: تلاش ها و پیگیری های خوبی از سوی مسئولان این بندر در راستای توسعه پسکرانه ها در حال انجام است که باید با تسریع این اقدامات، به نقطه مطلوب برسیم.

وی ضمن اشاره به رویکرد پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی برای تغییر نگاه ها از فعالیت محوری به کارآمد محوری برای همسویی با شهروندان گفت: برای کسب رضایتمندی مشتریان و مراجعان بندر شهید رجایی، ضرورت دارد تا سیاست " شهروند محوری" در این بندر نهادینه شود.

آرامی در پایان اعلام کرد: طرح کاهش خسارات دموراژ به منظور رفع موانع موجود و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کشتی ها در دستور کار مجلس قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز