مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

فروش ۱.۸ میلیون تن سوخت به کشتی های عبوری از تنگه هرمز

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۹:۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۳۵۹۹۳
فروش ۱.۸ میلیون تن سوخت به کشتی های عبوری از تنگه هرمز
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و 795 هزار تن سوخت به کشتی های عبوری از تنگه هرمز از طریق بندر نفتی خلیج فارس فروخته شده که 30 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اعلام این خبر افزود: بیش از 170 فروند کشتی تجاری اقیانوس پیما طی نیمه نخست سال 94، از طریق بندر نفتی خلیج فارس سوخت گیری کرده اند.

وی گفت: نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین کالاهای سوختی برای عرضه به کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت فعلی مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس را 300 هزار متر مکعب اعلام کرد و اضافه کرد: در پسکرانه این بندر، زمین هایی به وسعت بیش از40 هکتار به منظور ایجاد مخازنی با حجم افزون بر یک میلیون  و 500 هزار متر مکعب و احداث یک پالایشگاه کوچک در آینده، در حال آماده سازی و بهره برداری است.

ایدنی ادامه داد: درآمد زایی و اشتغال برای یکهزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ در بنادر هرمزگان است.

این مقام مسئول گفت: بنادر استان هرمزگان، 70 کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را کاهش داده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 3 میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس به کشتی های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که بدون معطلی و در کمترین زمان خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها انجام می شود.

لازم به ذکر است، بندر خلیج فارس با 9 پست اسکله به طول 1200 متر و آبخور حداکثر آبخور 8.5 متر، 320 هکتار وسعت دارد و قرار است به زودی اسکله های 20 و 100 هزار تنی نیز در این بندر احداث شود.

این بندر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع در 23 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینه تجارت فرآورده های نفتی فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز