شهردار منطقه یک بندرعباس؛

سرمایه‌گذاری، اولویت اصلی شهرداری بندرعباس است

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۰۹:۴۱:۵۷
کد خبر: ۳۴۴۲۸۴
سرمایه‌گذاری، اولویت اصلی شهرداری بندرعباس است
شهردار منطقه یک بندرعباس با اشاره بر لزوم شناسایی، تقویت و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری اساس و محور توسعه جهشی و پایدار بندرعباس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، امین سلجوقی در جمع مشاورین افتخاری این شهرداری اظهار کرد: فاصله و اختلاف فاحش میان درآمدهای سالانه شهرداری و نیازها و مطالبات واقعی شهر و شهروندان ضرورت و لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دو چندان کرده و شهرداری به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های خود ناگزیر از حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است.

وی در خصوص وظایف مدیران سرمایه‌گذاری شهرداری اظهار کرد: در عین حال تلاش برای تدوین و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب با وضعیت عمرانی و خدماتی شهرداری، شناسایی سرمایه‌گذاران علاقمند به توسعه بندرعباس، حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف و مسئولیت‌های مدیران سرمایه‌گذاری شهرداری است.

سلجوقی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های کلان مدیریتی در حوزه سرمایه‌گذاری، شهر بندرعباس باید به عنوان شهر برتر کشور در این حوزه معرفی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرداری ها تقریباً در این سال ها خودگردان شده اند چرا که با بسنده کردن به اعتبارات سالیانه اداره شهر امکان پذیر نیست؛ در این راستا توسعه بندرعباس بدون جذب و جلب سرمایه و سرمایه گذاران امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این شهرداری بندرعباس اکنون با مشکلات اندوخته شده سال های گذشته همچون بافت فرسوده و مشکل حاشیه نشینی مواجه است که ضرورت حضور سرمایه گذار در عمران شهر را پر رنگ تر می کند.

وی با بیان اینکه باید برای حضور سرمایه گذاران زمینه های لازم را فراهم کرد، افزود: باید شورای شهر، مسئولان شهرداری و همچنین مسئولان دستگاه های اجرایی دست در دست هم دهند تا مقدمات حضور دو چندان سرمایه گذاران در بندرعباس فراهم شود.

شهردار منطقه یک بندرعباس در پایان بیان کرد: با این وجود سیاست شهرداری بندرعباس در حوزه های سرمایه گذاری باید گسترش تعاملات با بخش خصوصی و استفاده از توان ایشان برای رونق پروژه های شهری و توسعه بندرعباس باشد او با توجه به پتانسیل های بالقوه بندرعباس در مسیر توسعه، جذب سرمایه های داخلی و خارجی جهت مشارکت در پروژه های عمران و توسعه شهری اصلی ترین اولویت برای پیشبرد اهداف توسعه ای است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز